تازه های سایت

کد مطلب: 36640
6. بهمن 1397 - 8:35
نماینده مردم نهاوند در مجلس از حل مشکل رایگان بودن آب و برق مدارس خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته نهایتاً وزارت نیرو به اجرای قانون تن داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت اظهار کرد: پس از پیگیری‌‎های به عمل آمده در خصوص اجرای قانون معافیت مدارس از پرداخت بهای آب، برق و گاز مصرفی که در بند «ی» تبصره 6 قانون بودجه سال 97 آمده است، وزارت نیرو به اجرای قانون تن داد و خواهان ارائه و ابلاغ لیست مدارس دولتی از سوی ادارات کل آموزش و پروش استان‌ها شد تا در چارچوب قانون معافیت‌های لازم برای مدارس دولتی اعمال شود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیش از این معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیران استانی آموزش و پرورش از عدم اجرای قانون توسط وزارت نیرو گله مند بودند، گفت: با پیگیری رسانه‌ها و تذکرات و پیگیری‎‌های انجام گرفته وزارت نیرو نسبت به حل این مسئله اقدام کرد.

 

حضور حسن بهرام نیا در غرفه خبرگزاری خانه ملت

 

رایگان شدن آب و برق مدارس را همچنان از مدیران مدارس پیگیری خواهیم کرد

وی یادآور شد: البته این موضوع را همچنان از مدیران مدارس در حوزه‌های انتخابیه پیگیری خواهیم کرد تا اجرای قانون مجلس نحوی مطلوب اجرا شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: به این ترتیب ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها باید لیست مدارس دولتی را طی نامه‌ای به وزارت نیرو اعلام و از این طریق دیگر نیازی به پیگیری‌ها و صرف وقت از سوی مدیران مدارس برای این موضوع ضرورتی ندارد و مدیران مدارس می‌توانند به امور آموزشی بپردازند.

به گزارش خانه ملت، در بند «ی» تبصره 6 قانون بودجه آمده است که در در سال ۱۳۹۷ کلیه مدارس وزارت آموزش و پرورش از پرداخت هزینه مصرفی‌آب، برق و گاز در سقف یک‌هزار میلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با رعایت الگوی مصرف معاف می‌باشند. سقف الگوی مصرف طی دستورالعملی توسط وزارتخانه‌های نیرو، نفت و آموزش و پرورش تدوین و اجراء می‌شود.

دیدگاه شما