تازه های سایت

کد مطلب: 36557
26. دى 1397 - 1:00
با ورود سامانه بارشی تازه از چهارشنبه، روز پنجشنبه در اغلب مناطق کشور بارش برف و باران و سرمای هوا پیش‌بینی می‌شود و این شرایط جوی را فقط در استان سیستان و بلوچستان نخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری گرو، بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی استان فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و جنوب اصفهان شاهد بارش باران هستیم که در نقاط کوهستانی این استان‌ها، بارش به صورت برف است.

امروز و فردا وزش باد جنوبی همراه با افزایش دما در اردبیل و گیلان پیش‌بینی می‌شود.

روز چهارشنبه در غرب خلیج‌فارس، استان‌های واقع در جنوب غرب و برخی نقاط جنوب بارش‌ها تداوم داشته و از بعدازظهر چهارشنبه با تقویت جریانات تراز میانی فعالیت سامانه بارشی تشدید شده و علاوه بر مناطق ذکر شده استان‌های واقع در غرب، شمال غرب و مرکز را دربرگرفته و بارش برف و باران و وزش باد شدید به ویژه در جنوب، جنوب غرب و مرکز رخ خواهد داد.

اواخر وقت روز چهارشنبه در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و بخش‌هایی از شرق کشور بارش پراکنده برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

روز پنج‌شنبه در اغلب مناطق کشور بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود و این شرایط جوی را فقط در سیستان و بلوچستان نخواهیم داشت.

روز پنج شنبه در اغلب مناطق کشور به ویژه نیمه شرقی و جنوبی کشور همچنین استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، اصفهان، مرکزی و قم وزش باد شدید و در مناطق مستعد جنوبی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین در جاده‌های کوهستانی مناطق مذکور متأثر از این سامانه کولاک برف، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها را خواهیم داشت.

از ظهر پنج‌شنبه و روز جمعه به سبب نفوذ توده هوای سرد، کاهش ۸ تا ۱۰ درجه دما در اغلب مناطق کشور رخ خواهد داد و ماندگاری هوای سرد در کشور تا دوشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

امروز شدت بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس و شمال شرق خوزستان است و فردا شدت بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، شمال غرب فارس، جنوب ایلام، جنوب لرستان و غرب کردستان خواهد بود و روز پنج‌شنبه شدت بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، استان‌های ساحلی خزر، برخی نقاط فارس و استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان است.

از اواخر وقت روز چهارشنبه و روز پنج‌شنبه خلیج‌فارس و از اواخر وقت پنج‌شنبه و روز جمعه دریای خزر مواج و طوفانی است.

روزهای پنج‌شنبه و جمعه به سبب وزش باد شدید در جنوب شرق کشور پدیده باد و گردوخاک در این نواحی پیش‌بینی می‌شود که روز جمعه عمده فعالیت سامانه فوق در شرق خزر و شمال شرق کشور است. سامانه مذکور روز شنبه از سمت مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

بر این اساس آسمان تهران فردا ابری همراه با غبار صبحگاهی، بعدازظهر افزایش ابر، اواخر وقت بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۱ و ۴ درجه خواهد بود.

روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۰ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

فردا در ۱۰ استان دمای هوا صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (یکم مهرماه ۹۷) تا روز ۲۲ دی‌ماه سال‌جاری ۱۰۴.۲ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۳۴.۴ میلی‌متر بوده است، بنابراین بارش سال جاری تا این تاریخ ۲۰۲.۹ درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۸۴.۵ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۲۳.۳ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته شانزدهم سال زراعی متعلق به منطقه کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری به میزان ۱۰۲.۲ میلی‌متر بوده است.

در همین مدت میانگین گرم‌ترین منطقه میناب در استان هرمزگان به میزان ۲۷.۶ درجه سلسیوس و سردترین منطقه زرینه در استان کردستان به میزبان ۱۱.۷ منفی درجه سلسیوس بوده است.

دیدگاه شما