تازه های سایت

کد مطلب: 36446
11. دى 1397 - 12:18
رئیس بهزیستی شهرستان نهاوند از غربالگری 4 هزار کودک نهاوندی در طرح سنجش بینایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی‌محمد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه هر ساله اول آبان‌ماه تا 15 دی ماه طرح سنجش بینایی همزمان با سراسر استان در نهاوند نیز اجرا می‌شود اظهار کرد: امسال تاکنون 4 هزار نفر در  طرح غربالگری بینایی شهرستان نهاوند شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد 240 نفر مشکوک به بیماری تنبلی چشم شناسایی شده‌اند افزود: امسال تاکنون 65 نفر در این غربالگری عینک دریافت کرده و چهار مورد نیز جراحی رایگان چشم داشته‌اند.

رئیس بهزیستی شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه تاکنون در 40 مهدکودک موجود در شهرستان نهاوند 60 درصد طرح غربالگری بینایی به انجام رسیده است ادامه داد: شهرستان نهاوند دارای هشت مهد شهری و 34 مهد روستایی است.

وی گفت: پایگاه دائمی طرح سنجش بینایی در اداره بهزیستی شهرستان نهاوند از شنبه تا چهارشنبه بعدازظهرها پذیرای کودکان و خانواده‌های آنهاست و پایگاه‌های سیار نیز همه روزه در روستاهای مختلف نهاوند برای غربالگری کودکان در حال خدمات‌رسانی است.

محمدی با اشاره به اینکه اعتبارات طرح غربالگری بینایی امسال نسبت به سال‌های گذشته در شهرستان نهاوند از افزایش خوبی برخوردار بوده است خاطرنشان کرد: امسال برای هر کودک در این طرح 5 هزار و 500 تومان توسط بهزیستی نهاوند هزینه شده و 8 میلیون تومان نیز اعتبار عینک به مددجویان این اداره بوده است.

وی در خصوص اجرای طرح غربالگری شنوایی در نهاوند نیز بیان کرد: این طرح هرساله برگزار می‌شود و در هر ماه به صورت میانگین برای 157 نوزاد در دو یا سه هفته ابتدایی تولد انجام می‌شود.

رئیس بهزیستی شهرستان نهاوند یادآور شد: هر ساله طرح غربالگری شنوایی برای یک‌هزار و 884 نوزاد متولد شده در بیمارستان علیمرادیان شهرستان نهاوند صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما