تازه های سایت

کد مطلب: 36430
9. دى 1397 - 3:32
امام‌جمعه نهاوند گفت: مردم با بصیرت ایران اسلامی با حضور درصحنه و موقعیت‌شناسی حماسه 9 دی را به وجود آوردند و فتنه گران و حامیان خارجی آن‌ها را ناامید کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری گرو، با اشاره به حماسه فراموش‌نشدنی 9 دی سال 88 گفت: فتنه گران و حامیان خارجی آن‌ها در سال 88 کار نظام را تمام‌شده می‌دیدند و سران کشورهای اروپایی و آمریکا به یکدیگر تبریک می‌گفتند.

وی اظهار داشت: فتنه سال 88 توسط عوامل خارجی مانند سلطنت‌طلب‌ها، منافقین، آمریکایی‌ها، کشورهای مرتجع منطقه و دشمنان قسم‌خورده انقلاب برنامه‌ریزی‌شده بود و توسط آن‌ها پشتیبانی می‌شد.

امام‌جمعه نهاوند افزود: مسئله اصلی فتنه 88 و علتی که باعث ایجاد مشکل برای کشور شد ایستادگی و پافشاری عده‌ای در مقابل قانون اساسی کشور و صدمه زدن به ملت و مملکت بود؛ چون عده‌ای به خاطر منافعشان نخواستند قانون را بپذیرند و تقاضای ابطال انتخابات را داشتند.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری در مقابل این خواسته به‌ناحق فتنه گران ایستادند و اعلام کردند که قانون باید معیار و شاخص باشد و مردم نیز بعد از 8 ماه تحمل فتنه گران در روز 9 دی طومار آن‌ها را در هم پیچیدند.

مغیثی گفت: حماسه مردمی 9 دی به‌عنوان روزی به‌یادماندنی در تاریخ انقلاب اسلامی همواره خواهد درخشید چون در این روز مردم همیشه درصحنه و با بصیرت کشورمان دشمنان را ناامید کردند و فتنه گران را رسوا کردند.

وی بابیان اینکه در حماسه 9 دی مردم میثاق دوباره با ولایت بستند، افزود: همواره باید بصیرت خود را افزایش دهیم تا در دام فتنه‌ها و فتنه گران نیفتیم و در مواقع حساس راه را از بیراهه تشخیص دهیم و در غبار فتنه‌ها راه را بشناسیم.

امام‌جمعه نهاوند اظهار داشت: اعتقاد و عشق مردم به ولایت‌فقیه برگرفته از دین ما است و از این به بعد هم باید همیشه گوش‌به‌فرمان رهبر معظم انقلاب باشیم تا راه انقلاب را ادامه دهیم.

مغیثی گفت: بصیرت یعنی این‌که بدانیم دشمن چه برنامه‌ای دارد و خطر از کجاست تا با شناخت دشمن بتوانیم در مقابل نقشه‌های دشمنان مقاومت و مقابله کنیم.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها بعد از شکست داعش در عراق و سوریه در حال برنامه‌ریزی هستند و فتنه‌انگیزی آن‌ها بر ضد مردم ایران هیچ‌گاه تمام نمی‌شود همان‌طور که بعد از فتنه 78 دوباره فتنه 88 را برنامه‌ریزی کردند.

امام‌جمعه نهاوند افزود: امروز هم باید مراقب فتنه‌های دشمنان و در رأس آن‌ها آمریکایی‌ها باشیم چون آن‌ها با اصل انقلاب مشکل‌دارند و از هر فرصتی برای فتنه‌انگیزی استفاده می‌کنند.

وی در پایان گفت: 9 دی نقش وحدت، ولایتمداری و بصیرت را برای کشور به همراه داشت و به‌عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت‌فقیه باید همواره گرامی داشته شود و این حماسه زنده نگه‌داشته شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما