تازه های سایت

کد مطلب: 36419
8. دى 1397 - 8:12
نماینده نهاوند در مجلس گفت: فروش نفت در بورس اقدام خوبی برای دور زدن تحریمهای آمریکا است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام نیا درباره شرایط ادامه ارائه نفت در بورس گفت: ارائه نفت در بورس نیاز به قانون ندارد زیرا برای این کار در شورای هماهنگی سران سه قوه تصمیم گرفته شد. 

وی تصریح کرد: تصمیمی که در شورای هماهنگی سران سه قوه اتخاذ شود حکم حکومتی و حکم قانون دارد زیرا حضرت آقا این مجوز را داده‌اند.

بهرام نیا افزود: به هر صورت از طریق بورس، نفت در معرض مشتریان قرار گرفت که این اقدام خوبی است و تا الان هم دو بار نفت در بورس ارائه شده و ما بیش از یک میلیون بشکه نفت را در بورس فروختیم که استقبال خوبی هم شد. 

رئیس کمیته نفت در کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: این یکی از کارهای شایسته بود که در وزارت نفت در قسمت شرکت نفت صورت پذیرفت و سازمان بورس هم همکاری خوبی داشت.

بهرام نیا گفت: تجربه نشان می‌دهد که استقبال می شود و فقط یک مقداری نیاز به همراهی هست.

نماینده نهاوند اظهار داشت: باید برای کسانی که می‌خواهند در بورس شرکت کنند بستر را هموار کنیم و در باره پولی که قرار است پرداخت شود خیلی سخت گیری نکنیم.

این نماینده مجلس اضافه کرد: پولی که قرار است پرداخت شود می‌تواند به صورت نقدی نباشد و در قالب وجه ضمانت قابل اعتمادی باشد.

رئیس کمیته نفت اذعان داشت بورس بهترین جایگاه برای دور زدن تحریم ها است هم از لحاظ مالی و هم از حیث سیاسی چون واقعا ایران به وسیله بورس جواب دندان شکنی به ترامپ داد آنها می‌گفتند ما حتی نمی گذاریم ۵۰۰ و ۶۰۰ هزار بشکه نفت هم صادر شود و دیدند که ما اگر بخواهیم میتوانیم.

بهرام نیا تاکید کرد: منتها لازمه اش همدلی همراهی و یک مقداری روانکاری است برای کسانی که میخواهند در بورس شرکت کنند.

دیدگاه شما