تازه های سایت

کد مطلب: 36372
30. آذر 1397 - 13:59
امام‌جمعه نهاوند با اشاره به اینکه روح انقلاب در همه جای دنیا دمیده شده است، گفت: جنبش جلیقه زردها متأثر از انقلاب سال ۱۳۵۷ ایران است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام‌ عباسعلی مغیثی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران نهاوند با اشاره به آیات قرآن، گفت: اگر صبر و مقاومت پیشه کنید و تقوای الهی داشته باشید توطئه‌های دشمن به شما آسیبی نخواهد رساند.

وی گفت: بیش از ۴۰ توطئه از طرف آمریکا و ایادی آن علیه انقلاب صورت گرفته اما به لطف خدا انقلاب به راه خود ادامه داده هرچند شاید به دردسر افتاده‌ایم اما مردم می‌دانند دشمنی با استکبار بها دارد و باید آن را بپردازیم.

امام‌جمعه نهاوند بابیان اینکه در طول این ۴۰ سال علی‌رغم جنگ، تحریم‌ها و ترورها توسط گروهک‌های مختلف به حول و قوه الهی این انقلاب نه با دشمن سازش کرده و نه به‌زانو درآمده است، تأکید کرد: امروز ایران اسلامی از لحاظ جهانی یک قدرت در منطقه است.

وی گفت: این یعنی روح انقلاب به دنیا صادرشده که نتیجه تقوا ایثار و ایستادگی و صبر این مردم فهیم است.

وی با اشاره به اینکه ایران در رتبه‌بندی رفاه موجود در جامعه دربین ۲۰۰ کشور جهان رتبه ۲۰ را دارد، گفت: این آمار مربوط به سازمان‌های جهانی در کشورهایی است که دشمن ما هستند.

حجت‌الاسلام مغیثی در ادامه با اشاره به اینکه مردم سؤال می‌کنند چرا گرانی هست؟، اظهار کرد: یکی از علل این گرانی‌ها قاچاق مواد خوراکی و سوختی و غیره به خارج از کشور است هرچند که مبارزه هم صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به رهنمودهای امام خمینی(ره) گفت: امام سفارش داشتند که به مستضعفان و زاغه‌نشینان که ولی‌نعمت ما هستند خدمت کنید که این سخن امام خمینی (ره) خطابش به دولت است چرا که این مردم به‌پای اسلام و انقلاب سختی‌ها را تحمل می‌کنند لذا چه افتخاری بیش از این‌که برای مردم قدم برداریم.

حجت‌الاسلام‌ مغیثی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری، گفت: ریاست و مسئولیت‌های دنیوی خطرات زیادی در آخرت دارد چراکه قبول مسئولیت و انجام آن به نحو شایسته وظیفه‌ای سنگین است و باید جوابگو باشیم.

وی با تأکید بر اینکه مدیران باید متخصص باشند، گفت: مدیر باید متخصص و متدین باشد چراکه اسلام این دو را مکمل هم می‌داند.

امام‌جمعه نهاوند با اشاره به اینکه آمریکا از مقاومت ما می‌ترسد چراکه این مقاومت ما الگویی برای جهان است، گفت: ایران اسلامی با مقاومت توانست با طاغوت‌های زمان مقابله کند و امروز شکست سخت آمریکا در منطقه بر این مهم تأکید دارد.

وی با اشاره به مسئله خروج آمریکا از سوریه، گفت: خروج آمریکا از سوریه اعتراف صریح به شکست است لذا باید توجه داشته باشیم مسلمانان با اتحاد از توطئه افکنی این شیاطین جلوگیری کنند.

حجت‌الاسلام مغیثی با اشاره به یاوه‌گویی نخست‌وزیر اسرائیل، گفت: بیان این مسئله که آن‌ها آمده‌اند تا در فلسطین بمانند بازتاب منفی بسیاری برای آن‌ها داشت اما بدانید صدام هم گفته بود که ما آمده‌ایم بمانیم اما هیچ غلطی نکرد، شما متجاوز هستید و می دانید که این سرزمین اشغالی ارتباطی با شما ندارد و اسرائیل هم نمی‌تواند مقاومت کند و امیدواریم این غده سرطانی از قلب کشورهای اسلامی کنده شود.

امام‌جمعه نهاوند در ادامه بابیان اینکه امروز سوء مدیریت‌ها باعث گرانی شده است، گفت: کشوری که تحریم است نباید ارز، سکه و طلاهای آن به هرکسی داده شود و درعین‌حال تحریم‌ها را هم‌دست کم نگیرید اگر ملت وحدت را حفظ کند و حول محور ولایت قدم بردارد مطمئناً به سعادت خواهیم رسید.

دیدگاه شما