تازه های سایت

کد مطلب: 36198
3. آذر 1397 - 8:18
فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: به مناسبت آغاز هفته بسیج ۱۵ گروه در قالب اردوهای جهادی برای خدمات رسانی به مناطق محروم نهاوند اعزام می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سرهنگ کامران کریمی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سپاه ناحیه نهاوند برگزار شد با اشاره به این‌که هفته بسیج از 29 آبان تا پنج آذرماه با شعار محوری «بسیج مظهر ایستادگی، پیشرفت، وحدت و خدمت» برگزار می‌شود، تصریح کرد: تفکر بسیج در دین مبین اسلام در زمان پیامبر (ص) بود و در زمان ما نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل این مهم را مورد توجه قرار داد.

کریمی افزود: امسال و هم‌زمان با سالگرد تأسیس شجره طیبه بسیج به ‌فرمان امام خمینی‌(ره) در شهرستان برنامه‌های متنوع فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و عام‌المنفعه برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: بسیجیان با رویه و روحیه ایثار، جهاد و شهادت‌طلبی مقابل حزب بعث عراق ایستادگی و جنگ را مدیریت کردند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند بیان کرد: امروز وظیفه بسیج با توجه به نیاز جامعه تغییر کرده و مقام معظم رهبری فرمودند امروز در جامعه یک‌ نهاد نیاز است که اگر دیگران نتوانستند کار را انجام دهند، این نهاد نگذارد کار انقلاب روی زمین بماند و این نهاد بسیج است و امروز این اقدامات بسیج بر هیچ ‌کس پوشیده نیست.

کریمی گفت: با توجه به اینکه هدف از برگزاری این برنامه‌ها در هفته بسیج آشنایی جوانان با فرهنگ ناب ایثار، جهاد و شهادت است امسال نیز همانند سال‌های گذشته سپاه ناحیه نهاوند در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عام‌المنفعه 160 عنوان برنامه در نظر گرفته است.

وی با اشاره به این‌که در اولین روز از این هفته در شهرهای نهاوند، فیروزان و گیان بسیجیان با ائمه جمعه دیدار خواهند داشت، اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم در راستای فضاسازی‌های مناسب در نقاط مختلف شهری با ادارات و شهرداری انجام‌ شده است.

کریمی تصریح کرد: از جمله برنامه‌هایی که در هفته بسیج در شهرستان برگزار می‌شود شامل اعزام  دانش آموزان دختر به مناطق جنگی، غبار روبی گلزار مطهر شهدا، سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، برگزاری نمایشگاه عکس و برگزاری یادواره‌های شهدا است.

وی افزود: گردهمایی حلقه‌های طیبه شجره صالحین، افتتاح دو واحد خانه عالم در روستاهای گره‌چغا و شریف آباد، اعزام 15 گروه در قالب اردوهای جهادی با هدف خدمات رسانی به مناطق محروم، ویزیت رایگان، اهدای پنج مورد جهیزیه، مسابقات ورزشی و غیره از دیگر برنامه‌هایی است که طی این هفته در شهرستان برگزار می‌شود.

کریمی با اشاره به استقرار ایستگاه‌های صلواتی در این ایام، عنوان کرد: روز پنج‌شنبه نیز غبارروبی قبور مطهر و منور شهدای شهرستان با حضور اقشار مختلف بسیج و ادارات انجام شد.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند در ادامه با اشاره به اهداء پنج مورد جهیزیه کامل به پنج زوج جوان در این هفته، بیان کرد: از ابتدای سال 97 تاکنون بیش از 750 سبد کالا به اقشار آسیب‌پذیر و محروم شهرستان اهداشده که در این هفته نیز اقداماتی در این زمینه نظر گرفته‌ شده است.

وی با اشاره به حضور گروه‌های بسیج جامعه پزشکی در مناطق محروم و آسیب‌پذیر شهری و روستایی شهرستان، تاکید کرد: در آخرین روز از این هفته نیز حضور و اجتماع چهار هزار نفری بسیجیان شهرستان در استادیوم آیت‌الله علیمرادیان انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما