تازه های سایت

کد مطلب: 3612
2. آبان 1391 - 7:25
پایگاه خبری گرو به نقل از خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند گفت: درصد قبولی دانش‌آموزان نهاوند در آزمون دانشگاه‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش دارد.
مدیر آموزش و پرورش نهاوند خبر داد
افزایش 20 درصدی قبولی دانش‌آموزان نهاوندی در آزمون دانشگاه‌ها

پایگاه خبری گرو به نقل از خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند گفت: درصد قبولی دانش‌آموزان نهاوند در آزمون دانشگاه‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش دارد.

خبرگزاری فارس:<br />
افزایش 20 درصدی قبولی دانش‌آموزان نهاوندی در آزمون دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، علیرضا تکلو صبح امروز در شورای آموزش و پرورش نهاوند اظهار داشت: تلاش برای تقویت زیرساخت‌های آموزش و پرورش با اجرای صحیح و دقیق سند تحول بنیادین ضرورت دارد.

وی از ایجاد  50 کلاس درس ویژه کلاس ششم در مدارس نهاوند خبر داد و افزود: 160 معلم برای تدریس در این پایه آموزش‌های لازم را گذرانده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند عنوان کرد: 90 سرویس ویژه ایاب و ذهاب برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت در روستاها ایجاد شده که هزینه آن توسط آموزش و پرورش پرداخت می‌شود و تمام سرویس‌های مدارس موظف به نصب برچسب ویژه سرویس مدارس هستند.

وی از ساخت چهار مدرسه در سال جاری در طرح مقاوم‌سازی و ساخت دو فضا در طرح تخریب و نوسازی در این شهرستان خبر داد و افزود: امسال چهار نمازخانه در مدارس ایجاد شده است.

تکلو تصریح کرد: نخستین استخر شنای ویژه دانش‌آموزان با یک‌میلیارد تومان در حال احداث است که تاکنون 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی از عدم وجود کتابخانه مناسب در سطح مدارس خبر داد و گفت: ‌با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تأمین کتابخانه‌های مدارس اقدام می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند با بیان اینکه تجهیز مدارس به ویژه مقطع ابتدایی به رایانه ضرورت دارد، بیان داشت: با توجه به اینکه در طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش به آشنایی با رایانه به عنوان یکی از دروس، تأکید شده است بنابراین خیران می‌توانند آموزش و پرورش را در خرید رایانه و تجهیز مدارس به این سیستم یاری کنند.

در ادامه سرپرست فرمانداری نهاوند نیز آموزش و پرورش را به عنوان گسترده‌ترین خانواده فرهنگی در کشور نام برد و گفت: از آنجایی که میزان باسواد شدن افراد جامعه به صورت مناسبی افزایش یافته است بنابراین آموزش و پرورش باید از طریق نهضت سوادآموزی با شناسایی افراد بی‌سواد به ویژه سنین 10 تا 49 سال اقدامات مناسبی برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی داشته باشند.

خدایار ظفری از وجود بیش از 690 نفر بی‌سواد بین سنین 10 تا 49 سال در نهاوند خبر داد و تصریح کرد: 34 نفر از آموزشیاران نهضت برای آموزش به این افراد به کار گرفته شده‌اند.

وی با اشاره به ضرورت ساخت مدارس در مکان‌هایی که مسکن مهر در حال احداث است خاطرنشان کرد: باید طبق مصوبه وزارت مسکن و شهرسازی افراد یا پیمانکارانی که اقدام به ساخت مسکن مهر به صورت انبوه می‌کنند به ساخت مدرسه و فضای آموزشی در این مکان‌ها نیز توجه خاص و ویژه‌ای داشته باشند زیرا اگر به این نکته مهم توجه نشود در چند سال آینده با مشکل کمبود فضای آموزشی در این مناطق مواجه خواهیم شد.

دیدگاه شما