تازه های سایت

کد مطلب: 36106
8. آبان 1397 - 14:29
رئیس اداره آب و فاضلاب نهاوند گفت: امسال ۱۲ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب با بیش از شش میلیارد تومان اعتبار در نهاوند انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مرتضی شریفی اظهار داشت: مشترکین نهاوندی می‌توانند به‌صورت اقساط انشعاب فاضلاب بگیرند و جهت رفاه حال شهروندان این اقساط ماهیانه بر قبض آب‌بهای مشترکین اعمال می‌شود.

وی تصریح کرد: مشترکینی که دارای انشعاب آب هستند می‌توانند با نصب انشعاب فاضلاب شهری، هزینه آن را به‌صورت اقساط بپردازند.

شریفی افزود: جهت جلوگیری از دوباره کاری طبق اعلام شهرداری و شورای شهر، تا زمانی که تمامی انشعابات فاضلاب مشترکین در مناطق توسعه یافته شهر، خریداری و نصب نگردد اقدامی جهت ترمیم و آسفالت معابر صورت نمی‌پذیرد لذا از شهروندان تقاضا داریم در اسرع وقت جهت خرید انشعاب اقدام نمایند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر نهاوند به متراژ 12 کیلومتر از محل اعتبارات عمرانی و جاری نیز در حال انجام است.

رئیس اداره آب و فاضلاب نهاوند بیان کرد: اعتبار عمرانی این پروژه پنج میلیارد و 250 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و استانی و مبلغ اعتبار جاری این پروژه یک میلیارد و 200 میلیون تومان است.

شریفی از عقد قرارداد با پنج پیمانکار جهت توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب به متراژ 12 کیلومتر و نصب هزار و 100 فقره انشعاب فاضلاب خبر داد و گفت: خیابان معلم، کوی سرباز و کوچه‌های منشعب، خیابان خاقانی و کوچه‌های منشعب و پشت آموزش و پرورش، بلوار شهید قدوسی حدفاصل میدان امام تا میدان عارف در حال توسعه شبکه فاضلاب است.

وی اظهار داشت:  بلوار شهید حیدری، بلوار مهدیه، خیابان رسالت و ‌کوچه‌های منشعب، حسن آباد، بلوار محمد(ص) حد فاصل میدان بسیج تا میدان آل‌آقا و چهارراه طالقانی و کوچه‌های بالادست، بلوار حامد غربی مقابل فرمانداری از دیگر مناطق در حال توسعه شبکه فاضلاب هستند.

شریفی تصریح کرد: این مناطق بیشترین معضل دفع فاضلاب خانگی را به‌دلیل بافت سنگی و تراکم جمعیتی دارا بودند و ماهانه اقدام به تخلیه فاضلاب خانگی در اطراف شهر می‌کردند که علاوه بر آلودگی محیط زیست، تخلیه فاضلاب خانگی به درون مسیل منجر به آلودگی نهر شعبان می‌شد.

وی افزود: در حال حاضر طول شبکه جمع‌آوری فاضلاب اجرا شده در سطح شهر 80 کیلومتر است که 40 درصد شهر تحت پوشش قرار گرفته و امید است با اجرای شبکه، سال 97 نزدیک به 50 درصد شهر تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار بگیرد.

شریفی عنوان کرد: متاسفانه بیش از 50 درصد مشترکین که در مناطق آن‌ها توسعه شبکه فاضلاب صورت گرفته با وجود اطلاع رسانی و صدور اخطار برای خرید انشعاب فاضلاب اقدام نکرده‌اند، که تقاضا داریم در اسرع وقت با توجه به شرایط مناسبی که این امور ایجاد کرده و برای جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی جهت خرید انشعاب فاضلاب اقدام کنند.

انتهای پیام/ ت

دیدگاه شما