تازه های سایت

کد مطلب: 36102
7. آبان 1397 - 9:04
فرماندار نهاوند گفت: شهرداری های شهرستان نهاوند سهم کتابخانه ها را تا دوهفته آینده واریز کنند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مراد ناصری در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان نهاوند ضمن تاکید به پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه ها توسط شهرداری های شهرستان، اظهار کرد: این رقم می تواند  کمک خوبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در شهرستان باشد.

وی افزود: فضای مجازی و اینترنت علی رغم اینکه دارای یک ظرفیت است می تواند یک تهدید برای کم شدن سرانه مطالعه و کتابخوانی تلقی شود بنابراین وظیفه متولیان فرهنگی در شهرستان باید در این زمینه تلاش بیشتری جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی انجام دهند.

فرمانداری نهاوند گفت:  با توجه به ظرفیت شهرستان و سابقه تاریخی، انتظار ما در بحث سرانه، عضویت و سایر بخش های مربوط به کتاب و کتابخوانی بیشتر است. و رشد ۲۷۳ درصدی در زمینه عضویت کتابخانه های شهرستان نسبت به سال گذشته حکایت از این ظرفیت بالاست.

وی فعالیت مجمع خیرین کتابخانه ساز شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد وعنوان کرد : جهت گسترش و رونق فرهنگ کتاب و کتابخوانی  باید از این ظرفیت بیشتر استفاده کنیم.

ناصری انجمن خیرین کتابخانه‌ساز این شهرستان را پیشگام در اعتلاء و ارتقای جایگاه ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی دانست و عنوان کرد: این انجمن ظرفیت های شهرستان را برای ترویج امر کتابخوانی شناسایی کند.

در ادامه نیز مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان همدان، گفت: در سطح استان همدان شهرستان نهاوند، تنها شهرستانی است که دارای کتابخانه خیرین مستقل است.

عاطفه زارعی با بیان اینکه اگر تربیت فرهنگی انجام نشود، سایه تربیتی سنگین خواهد شد، تصریح کرد: خیرین نهاوند جزء خیرین سرآمد استان است.

شایان ذکر است که در حاشیه جلسه مشترک انجمن های کتابخانه های عمومی شهرستان نهاوند از کتاب فرهنگ اصطلاحات مواد مخدر و روان گردان نوشته محمد تقی شهبازی توسط فرماندار نهاوند و مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان همدان رونمایی شد.

دیدگاه شما