تازه های سایت

کد مطلب: 36032
15. مهر 1397 - 23:53
رئیس اداره بهزیستی شهرستان نهاوند گفت: ۱۲ هزار کودک ۳ تا ۶ سال داریم اما خانواده‌ها نسبت به اجرای بینایی‌سنجی آنچنان که باید اهمیت نمی‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محمد محمدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ بینایی‌سنجی در سال ۹۶ انجام گرفت و امسال باید ۷ هزار مورد انجام شود، افزود: خانواده‌ها به سلامت بینایی کودکان خود اهمیت بیشتری بدهند چرا که زیر ۵ سالگی بهترین زمان شناسایی و درمان تنبلی چشم است و حتی هزینه عینک در طرح غربالگری را بهزیستی پرداخت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به آغاز هفته کودک از 16 مهر عنوان کرد: ۴۵ مهدکودک در شهرستان نهاوند وجود دارد که ۹ مهد شهری و ۳۷ مهد روستایی است.
وی با بیان اینکه به مهدهای روستایی و برخی مهدهای شهر یک وعده غذای گرم می‌دهیم، خاطرنشان کرد: یارانه غذای گرم برای سال گذشته در مهدها هزینه شده است و ظرفیت راه‌اندازی ۲۰ مهد دیگر با داشتن مدرک مرتبط در شهرستان را داریم.
 
محمدی با بیان اینکه مهدکودک‌ها در روستاها از لحاظ مکان مشکل دارند، گفت: در بحث جمع‌آوری تکدی‌گرها و کمک‌رسانی، کسانی‌که تمکن مالی ندارند کمیته امداد و بهزیستی هستند اما تکدی‌گری حمایت نمی‌شود و از مردم می‌خواهیم که به متکدی‌ها کمک نکنند تا مانع آسیب‌های اجتماعی شویم.
 
وی با بیان اینکه خانواده‌ها مشاوره‌های ژنتیکی قبل از ازدواج را جدی بگیرند، تصریح کرد: ازدواج‌های فامیلی در نهاوند زیاد است که منجر به تولد فرزند معلول می‌شود بنابراین آموزش و آگاهی‌های قبل از ازدواج و مشاوره‌های ژنتیکی را باید رعایت کرده و انجام دهند چرا که حدود ۵ درصد از ازدواج‌های فامیلی به تولد کودک معلول منجر می‌شود.

دیدگاه شما