تازه های سایت

کد مطلب: 36029
15. مهر 1397 - 9:18
رئیس اداره دامپزشکی نهاوند از ضبط بیش از ۴ هزار کیلوگرم انواع گوشت قرمز و مرغ در بازرسی از کشتارگاه‌های شهرستان در 6 ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حیدر سلگی در گفتگو با خبرنگاران نهاوند گفت: این اداره در راستای بهداشت و امنیت غذایی، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دام و طیور اقدامات اساسی را در سطح شهرستان انجام داده است تا سلامت همشهریان را تضمین کند.

وی اظهار داشت: در 6 ماه نخست امسال تعداد ۴۲۵۱ بازدید از اماکن عرضه فراورده‌های خام دامی شامل قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، رستوران‌ها و ... در سطح شهر انجام‌شده است.

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند افزود: در این بازرسی‌ها مقدار ۳۲۷۷ کیلوگرم مواد خام دامی فاسد کشف و ضبط شد و ۲۱ نفر متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

سلگی گفت: همچنین در شش‌ماهه نخست سال جاری مقدار ۴ هزار و ۱۱۵ کیلوگرم انواع گوشت قرمز و سفید در حین بازرسی از کشتارگاه دام سبک و سنگین و کشتارگاه طیور نهاوند ضبط و از چرخه مصرف خارج و معدوم شد.

وی اظهار داشت: واحد مبارزه با بیماری‌های دامی و پیشگیری از بیماری‌های اداره نیز واکسیناسیون بیماری‌های تب مالت گوسفند و بز ۴۵ هزار رأس، تب مالت گوساله و گاو ۳۲۰۰ رأس، آبله گوسفندی و بز ۲۱۱ هزار و ۲۸۵ رأس، تب برفکی گاوی ۹ هزار رأس، گوسفندی ۸۸ هزار و ۴۰۰ رأس، طاعون نشخوارکنندگان کوچک ۷۸ هزار رأس، اکتیمای گوسفند و بز ۴۲ هزار رأس و هاری سگ ۲۲۵ قلاده را در این 6 ماه انجام داده است.

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند افزود: همچنین توسط کارشناسان و کارکنان این اداره ۲۵۸۱ رأس دام سنگین و بیش از 18 هزار رأس دام سبک و بیش از ۶۰ هزار مترمربع جایگاه دام در شهرستان نهاوند برای مقابله با بیماری‌های مختلف سم‌پاشی صورت گرفته است.

وی گفت: توسط این اداره در مدت 6 ماه پس از بازرسی‌های مختلف 139 مورد مجوز جوجه ریزی جهت مرغداری‌ها صادرشده است.

سلگی ادامه داد: در واحدهای صنعتی دام سنگین در شهرستان تعداد ۶۳۳ رأس تست بیماری سل و تعداد ۳۸۸ رأس تست بیماری بروسلوز انجام‌گرفته است و کلیه گاوداری‌های دارای پروانه بهداشتی و بهره‌برداری در شش‌ماهه نخست سال یک نوبت تست سل و بروسلوز (تب مالت) انجام‌گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در بخش شیلات نهاوند افزود: بازرسی از ۶ میلیون ۵۰۰ هزار لارو ماهی زنده از مزارع و سایت‌های پرورش ماهی و نمونه‌گیری جهت آزمایش‌های ویروسی در هنگام فروش ماهی یا بچه ماهی از اقدامات این اداره در حوزه شیلات بوده است.

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند بابیان اینکه تعداد ۲ مزرعه ماهی به علت بیماری "وی اچ اس " معدوم شده‌اند، گفت: مجوز ورود ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تخم ماهی چشم زده تحت نظارت دامپزشکی در مزارع پرورش ماهی شهرستان نهاوند صادرشده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما