تازه های سایت

کد مطلب: 36028
15. مهر 1397 - 9:07
فرماندار نهاوند گفت: شهرک صنعتی نهاوند به حال خودش رهاشده است و وقتی به رئیس شهرک‌های صنعتی استان همدان هم می‌گوییم، انگلیسی با ما صحبت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، بیستمین کارگروه اشتغال شهرستان نهاوند با حضور نماینده نهاوند در مجلس، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان، مدیرکل بانک کشاورزی استان، فرماندار نهاوند و جمعی از مدیران و تولیدکنندگان واحدهای تولیدی شهرستان نهاوند برگزار شد.

مراد ناصری فرماندار نهاوند در این کارگروه گفت: نهاوند ظرفیت‌های زیادی در بخش کشاورزی و صنعتی دارد که باید از این ظرفیت‌ها به نحو احسنت استفاده شود تا مشکل اشتغال حل شود.

وی اظهار داشت: در شهرستان نهاوند حدود 70 درصد تسهیلات حوزه اشتغال مربوط به بانک کشاورزی است که در این زمینه نیازمند توجه ویژه این بانک هستیم.

فرماندار نهاوند گفت: الآن 24 طرح اشتغال‌زا با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار روی میز بانک کشاورزی نهاوند است و طرح‌هایی با این وضعیت فراوان هستند که نیازمند دریافت تسهیلات هستند.

وی بیان داشت: به‌عنوان نمونه سه طرح بزرگ شرکت‌های کشت و صنعت خزل، صنایع لبنی احسان سپیده و گاوداری ۸۰۰ رأسی در نهاوند برای حل مشکلات نیازمند تسهیلات و توجه ویژه مسئولانی استانی هستند.

ناصری ادامه داد: شرکت صنایع لبنی احسان سپیده با اشتغال‌زایی ۱۱۰ نفر و ۷۰ میلیارد سرمایه در گردش، بدون معوقه و با تولید و صادرات محصول به کشورهای همسایه، به دلیل ضمانت برای یک شرکت در شهر قهاوند، به مانع برخورد کرده است.

وی افزود: شرکت کشت و صنعت خزل نهاوند شرکت تولیدی دیگری با ظرفیت بالاست و برند صنعت استان شناخته‌شده است و یک مجتمع بزرگ است، تولید ۵ هزار تن روغن خالص دارد و یک نیروگاه برق دارد که به واحدهای هم‌جوار صادر می‌کند و ۱۲۰ میلیارد تومان گردش مالی در حال فعالیت است، با اشتغال‌زایی ۱۸۰ نفر درخواست وام داده است که هنوز موفق به اخذ آن نشده است.

فرماندار نهاوند در بخش دیگری از سخنانش گفت: وضعیت شهرک صنعتی نهاوند نیز اصلاً مناسب نیست.

وی اظهار داشت: شهرک‌های صنعتی نهاوند به حال خود رهاشده است و وقتی به مدیر شرکت‌های صنعتی استان هم می‌گوییم، انگلیسی با ما صحبت می‌کند!

*** نهاوند بیکارترین شهر استان همدان است

حسن بهرام نیا نماینده نهاوند در مجلس نیز در ادامه این جلسه گفت: برای تکان دادن نهاوند نیازمند این هستیم با دو دیدگاه یکی نگاه به مشاغل خانگی شهری و روستایی و دیگری نگاه به کارگاه‌های تولیدی و صنعتی بزرگ شهرستان به شهرستان نگاه کنیم.

وی افزود: درگذشته نهاوند روزانه با تولید ۵۴۰ تن شیر مهم‌ترین تولیدکننده شیر استان بود اما متأسفانه امروز به زیر ۱۰۰ تن رسیده است و کارخانه‌های لبنیات نهاوند باید برای تهیه شیر به شهرهای دیگر بروند.

نماینده نهاوند در مجلس گفت: در سال‌های نه‌چندان دور نهاوند دارای ۱۷ کارخانه لبنیات بود اما امروز این تعداد به 4 کارخانه رسیده است که این موضوع مایه تأسف است و این در حالی است که نهاوند درگذشته قطب تولیدات دامی و کشاورزی در استان همدان بوده است.

بهرام نیا افزود: متأسفانه نهاوند امروز بیشترین آمار بیکاری استان همدان را دارد و در خیلی از زمینه‌ها که صاحب رتبه در استان و کشور بود الآن حرفی برای گفتن ندارد.

وی بیان داشت: متأسفانه محصولات کشاورزان و دامداران نهاوندی با نازل‌ترین قیمت از شهرستان خارج می‌شود یا به دلیل مشکلات دیگر از بین می‌رود مانند چغندر و سیب نهاوند در سال گذشته که بخش زیادی از آن از بین رفت و برای کشاورز سودی نداشت.

نماینده نهاوند در مجلس بابیان اینکه بیشترین بیکاری استان همدان مربوط به نهاوند است که باوجوداین همه ظرفیت سزاوار نیست؛ گفت: باید از سرمایه‌گذاران بومی استفاده شود تا موتور رونق و تولید به حرکت دربیاید.

وی افزود: از مسئولان استانی درخواست داریم با نگاه مثبت به طرح‌های تولیدی نهاوند نظر داشته باشند چون باید کاری کنیم که سفره مردم از این کوچک‌تر نشود و برای کمک به اشتغال باید از همه توان استفاده کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما