تازه های سایت

کد مطلب: 36002
6. مهر 1397 - 14:36
امام‌جمعه نهاوند گفت: اقدام تروریست‌ها در اهواز نشان از حقارت آن‌ها در برابر ایران است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی ظهر جمعه در خطبه آغازین نماز جمعه نهاوند، ضمن توصیه و تذکر نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، گفت: در بین نعمت‌ها دو نعمت سلامت و امنیت است که مردم تا آن را از دست ندهند ارزش آن را نمی‌دانند.

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) می‌فرمایند اگر تقوا داشته باشید امنیت دارید چراکه بیشتر مسائل و مشکلات به خاطر نداشتن تقواست؛ تقوا در دنیا مثل سپر می‌ماند اگر آن را داشته باشیم از بسیاری امراض به دور خواهیم ماند چراکه آدم باتقوا همه‌چیز نمی‌خورد و اگر هم بخورد از حلال به‌اندازه می‌خورد.

امام‌جمعه نهاوند افزود: دنیا و آخرت انسان درگرو اعمال وی است لذا باید توجه داشته باشیم چه می‌کنیم چراکه خداوند متعال ناظر بر اعمال ما است و اعمال ما نیز به دست خودمان است.

وی در خطبه دوم نماز جمعه نهاوند ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی که همان ترک محرمات و انجام واجبات است، گفت: امام(ره) فرمودند امریکا تا نابودی شما دست از دشمنی برنمی‌دارد و در قران به این مهم اشاره‌شده است.

حجت‌الاسلام مغیثی ادامه داد: برای پایان خصومت ورزی آمریکا علیه ایران یا ما باید دست از دین و دیانت و قران برداریم تا آن‌ها راضی شوند یا آن‌ها دست از خباثت بردارند که هردوی این‌ها محال است فلذا دشمنی آمریکا ادامه دارد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس مظهر حماسه، معنویت و آرمان‌خواهی بود که باید این‌ها به نسل جدید منتقل شود.

امام‌جمعه نهاوند با اشاره به حمله اخیر تروریست‌ها در اهواز گفت: گروه‌های تروریستی الاحوازیه یکی از تجزیه‌طلبانی هستند که امروز با مقاومت مردم در حاشیه گذاشته شدند؛ آن‌ها با این حمله‌ای که کردند نشان دادند حقیرتر از آن هستند که بتوانند در برابر مردم ایران بایستند.

وی گفت: اینکه شما «گروهک‌های تروریستی» آمدید وعده‌ای بی‌گناه را شهید کردید شجاعت نیست و جنگ تلقی نمی‌شود؛ این اقدام دشمنان و تروریست‌ها نشان از ناتوانی و حقارت آن‌ها دارد.

حجت‌الاسلام مغیثی با اشاره به نقش آمریکا و کشورهای مرتجع عربی در حمایت از این افراد و گروهک‌ها، گفت: دشمنان ایران اسلامی همواره از ۴۰سال گذشته تاکنون به دنبال ایجاد تنش در ایران بودند اما نمی‌دانند مردم ایران با اقدامات شیطانی آن‌ها بیدارتر و بر آرمان‌های امام، شهدا و انقلاب اسلامی پایبندتر می‌شوند.

وی با اشاره به سخنرانی رئیس‌جمهور در سازمان ملل، گفت: با سخنرانی رئیس‌جمهور در نیویورک دنیا فهمید که ایران اسلامی به همه آنچه قوانین بین‌المللی است پایبند است و مورد تحسین قرار گرفت اما آمریکا با سخنرانی ترامپ دیوانه مورد تمسخر حاضران قرار گرفت.

امام‌جمعه نهاوند با اشاره به اظهار ترامپ مبنی بر هزینه ۷ تریلیون دلاری برای نابودی اسلام در خاورمیانه گفت: آیا ایران جنگ‌افروز است یا آمریکا که چند صد کیلومتر دورتر به دنبال از بین بردن اسلام و شیعیان است؟

منبع: مهر

دیدگاه شما