تازه های سایت

کد مطلب: 35999
4. مهر 1397 - 19:14
رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر استان همدان گفت: امسال دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر شهرستان نهاوند در مقایسه با سال قبل ۳۱ درصد افزایش دارد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، هادی قزوینه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 6 ماه نخست امسال238 کیلو‌گرم مواد‌مخدر در شهر‌ستان نهاوند کشف شده است که این کشفیات در مقایسه با سال قبل 2 درصد افزایش دارد و بیشترین مواد کشف شده هم تریاک  است.

این مقام انتظامی استان همدان با اشاره بر اینکه  50 تا 60 درصد مواد مخدر کشف شده برای مصرف استان مجاور حمل می‌شده است، افزود: در این حوزه تاکنون 392 نفر دستگیر‌ شده‌اند. امسال در حوزه مبارزه با مواد مخدر در شهرستان نهاوند، برای افزایش امنیت اجتماعی و ارتقای آن 96 طرح با رشد 10 درصدی نسبت به سال قبل اجرا شده است.

قزوینه بیان کرد: در این مدت 3 باند مواد مخدر شناسایی و متلاشی و 5 دستگاه خودرو و یکدستگاه موتور‌سیکلت از آنان کشف و توقیف شده است. همچنین در این مدت593 پرونده قضایی دراین‌باره تشکیل شده است. که تعداد پروند‌ه های تشکیل شده در قیاس با مدت مشابه سال قبل 26 درصد افزایش دارد. میانگین سنی دستگیر شدگان هم 50 درصد تا 35 سال و بقیه هم بین 35 تا 55 سال است.

وی ادامه داد: افزایش قیمت‌ها بر قیمت مواد مخدر سنتی هم موثر بوده و قیمت این مواد را تا 80 درصد دربازار سود‌جویی و خانمانسوز مواد‌مخدر افزایش داده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با تاکید بر اینکه پلیس مبارزه با مواد مخدرنقشی در بررسی خلوص مواد‌مخدر کشف شده ندارد، گفت: اما سود‌جویان مواد‌مخدر همیشه با افزایش قیمت مواد مخدر دربازار مصرف، موادی مانند لواشک، قره‌قورت و حتی شیر‌خشک را به این مواد اضافه‌ می‌کنند تا سود بیشتری از بازار غیر‌قانونی و خانه‌برانداز آن نصیب خود کنند./تسنیم

انتهای پیام/

دیدگاه شما