تازه های سایت

کد مطلب: 35988
30. شهريور 1397 - 12:10
مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان گفت: مستند ۳۲ دقیقه ای پیرغلام عشق با موضوع مداحی و خدمت صادقانه یک مداح قدیمی به مردم یکی از روستاهای نهاوند به زودی از شبکه همدان پخش می شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مهدی دهقان نیری مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان اظهار داشت: یکی از رسالت صداوسیما بخصوص شبکه های محلی معرفی مفاخر، هنرمندان و چهره های تاثیرگذار معنوی و مذهبی در هر شهر و دیار می باشدکه با این هدف در یک کار و تحقیق چند ماهه مستند پیرغلام عشق در شهرستان نهاوکد تولیدشد.

وی گفت: هنرمندان و مستند سازان نهاوندی برای معرفی کهن شهر خود با کمک صداوسیمای مرکز همدان اقدام به تهیه مستند های خوبی از زندگی نخبگان، بزرگان دینی و شهدای انقلاب اسلامی کرده اند.

وی افزود: موضوع فیلم مستند پیرغلام عشق که در نهاوند و کشور عراق تصویربرداری شده است در مورد زندگی یکی از مداحان قدیمی روستای تکه نهاوند به نام کربلایی میرحیدر می باشد که نزدیک به 50سال است به عنوان شورای اسلامی، معتمد محلی و پیرغلام اهل بیت(ع) در زادگاهش و شهرستان نهاوند به مردم خدمت می کند.

مدیر کل صداوسیمای مرکز همدان بیان کرد: کربلایی میرحیدر که خود از رزمندگان جهادگر دوران دفاع مقدس می باشد و برادر شهیدشان شهید حیدر سهرابی یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس می باشدبیش از ۴دهه است همیشه در خدمت به مردم و انقلاب اسلامی و اهل بیت (ع) بوده به طوری که از اول انقلاب و تا دوره قبل رئیس شورای اسلامی روستای تکه و 12 سال نیز سابقه عضویت در شورای هیآت مذهبی نهاوند را دارد.

دهقان نیری بیان کرد: راوی این فیلم مستند هرسال در ایام تاسوعا و عاشور اهالی را در سرسفره امام حسین(ع) کنار هم جمع می کند یک فرد کشاورز و باغدار و با ایمان وخداست است که منشاء خدمات بسیار ارزشمندی در طی دوران مسئولیت خود شد به طوری که در چند دوره به عنوان شورای نمونه اسلامی شهرستان و استان ودو دوره به عنوان پیرغلام نهاوند و همدان انتخاب شد.

مستند پیرغلام عشق از شبکه همدان پخش می شود

وی اظهار داشت: این شورای نمونه و پیرغلام اهل بیت(ع) چندین دوره هم به عنوان باغدار، کشاورز و عامل نمونه طرح جمع آوری زکات در شهرستان و استان معرفی و انتخاب شده است.

وی بیان کرد: این مداح قدیمی کتاب مداحی با عنوان سفینه نجات با موضوع نوحه و اشعار حماسی مذهبی را از برادر شهیدش سردار شهید سهرابی در سال ۱۳۴۵ هدیه گرفته است که به دلیل علاقه شدید به همراه برادر شهیدش در جبهه حضور پیدا می کند و سبک مداحی قدیمی و منحصر به فرد و جوان پسندی دارد و مهمتر از همه رضایت مردم از ایشان می باشد.

دهقان نیری گفت: این مستند به مدت ۳۲ دقیقه و کاری مشترک با کارگردان متعهد و ارزشی برادر جانباز علی کاظم نادری بسیج رسانه شهرستان نهاوند صداوسیمای مرکز همدان و شورای هیات مذهبی و دفتر نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با تهیه کنندگی علی سهرابی و سایر عوامل فیلم در بخش کشور عراق و ایران می باشد.

مستند پیرغلام عشق از شبکه همدان پخش می شود

همچنین علی کاظم نادری نویسنده و کارگردان فیلم مستند پیرغلام عشق بیان کرد: نکات مهم، ارزشمند اخلاقی ، مذهبی و فرهنگی و جوان پسند بسیاری در زندگی این پیر غلام اهل بیت(ع) و خادم مردم می باشد که یک پس از چند ماه کار تحقیقی و گروهی تلاش کردیم تا آن را سریعتر تولید و به پخش برسانیم.

وی خاطر نشان کرد: کار تهیه و تولید و تحقیق میدانی فیلم مستند کربلایی میرحیدر از سال 96 با تهیه کنندگی علی سهرابی و اینجانب به همراه یک گروه تصویربرداری با 3 دوربین و با کیفیت فول اچ دی در روستای محل زادگاهش تکه در شهرستان نهاوند آغاز شد و تا قبل از ماه محرم آماده پخش و توزیع می شود.

مستند ساز و کارگردان سینما حقیقت افزود: جهت ترویج مفاهیم دینی و انقلابی و الگو گرفتن نسل جوان از زندگی این افراد بزرگ و خدمتگزا این مستند با هزینه شخصی و رایگان تهیه شده و این چند مین اثری است که با موضوع دفاع مقدس و مذهبی در نهاوند و روستاهای آن در این شهرستان تولید و از شبکه های سیما پخش شده است.

نادری گفت: در مستند کربلایی میرحیدر از تمامی جلوه های بصری مانند هیات مزرع باغ گفتگو با مردم و اسناد آرشیوی استفاده شده تا مخاطب به خوبی با آن ارتباط برقرار کند.

مستند پیرغلام عشق از شبکه همدان پخش می شود

انتهای پیام/

دیدگاه شما