تازه های سایت

کد مطلب: 35904
22. مرداد 1397 - 9:25
جزئیات و خبر تکمیلی مسمومیت چندین خانم دریکی از استخرهای نهاوند
مسمومیت با گاز کلر ۵۳ خانم نهاوندی را راهی بیمارستان کرد/ پلمپ استخر به دستور دادستان
مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند خبر داد: نشت گاز کلر دریکی از استخرهای شهرستان نهاوند باعث مسمومیت ۵۳ خانم ۱۰ تا ۵۰ ساله شد که کار همه این افراد به بیمارستان کشیده شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مومنعلی دارابی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به مسمومیت ۵۳ نفر با نشتی کپسول گاز کلر دریکی از استخرهای نهاوند اظهار کرد: غروب روز گذشته از یکی از استخرهای نهاوند با سامانه ۱۱۵ اورژانس تماس گرفته شد و گزارشی مبنی بر مسمومیت تعدادی خانم در این استخر اعلام شد.

دارابی گفت: پس از اعلام این مورد بلافاصله آمبولانس اورژانس به محل اعزام شد که اولین آمبولانس در کمتر از پنج دقیقه به محل رسید و سپس با اعلام نیاز به آمبولانس‌های بیشتر سه دستگاه آمبولانس دیگر نیز اعزام شد.

وی اظهار داشت: در این حادثه ۵۳ خانم بین ۱۰ تا ۵۰ ساله دچار گازگرفتگی محدود با نشتی کپسول گاز کلر شدند که ۵۳ نفر آن‌ها به بیمارستان منتقل شدند و روند رسیدگی به همه مسمومیت‌ها قبل از رسیدن به بیمارستان توسط فوریت‌های پزشکی در محل انجام شد.

دارابی افزود: بعد از انتقال مصدومان سریعاً با تیم مهندسین بهداشت محیط تماس گرفته شد که جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند که گزارش واسطه از طریق تیم بهداشتی مرکز بهداشت، مبنی بر نشتی کپسول گاز کلر بلااستفاده که سال‌هاست از آن استفاده‌نشده و به علت پوسیدگی کپسول دچار نشتی شده و در فضای استخر پخش‌شده بود متأسفانه باعث مسمومیت تعدادی از همشهریان عزیز شده بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: تعداد ۲۸ نفر از این مسموم شدگان در بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان و ۲۵ خانم دیگر در بیمارستان شهید آیت‌الله قدوسی نهاوند به علت مسمومیت گاز کلر منتقل و تحت درمان قرار گرفتند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر حال عمومی این افراد خوب است؛ اظهار داشت: تمام مسموم شدگان این حادثه پس از درمان از دو بیمارستان شهید قدوسی و آیت‌الله علیمرادیان نهاوند ترخیص شده‌اند و یک نفر بستری‌شده است که خوشبختانه این بیمار نیز وضعیت خوبی دارد.

دارابی در پایان از نحوه مطلوب خدمات‌دهی مدیریت و کارکنان فوریت‌های پزشکی؛ بیمارستان‌های آیت‌الله علیمرادیان و شهید آیت‌الله قدوسی و واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت از نحوه رسیدگی و خدمات‌دهی به مسموم شدگان اعلام رضایت و از همه این عزیزان تشکر و قدردانی کرد.

همچنین به دستور دادستان استخری که روز گذشته با نشت سیلندرهای قدیمی در انبار سبب مسمومیت ۵۳ خانم شده بود تا بررسی‌های بیشتر و صدور حکم نهایی، پلمپ شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما