تازه های سایت

کد مطلب: 35876
4. مرداد 1397 - 9:24
بخشدار گیان نهاوند گفت: براثر آتش‌سوزی حدود 10 هکتار از مزارع گندم و 9 هکتار از مزارع گندم برداشت‌شده از بین رفت.

هاشم جهانگیری در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری گرو، گفت: آتش‌سوزی روز گذشته در اراضی بخش گیان نهاوند متأسفانه حدود 10 هکتار از مزارع گندم این بخش را از بین برد.

وی اظهار داشت: همچنین در این آتش‌سوزی حدود 9 هکتار از مزارعی که گندم آن‌ها به‌وسیله کمباین برداشت‌شده بود ولی کاه و کلش آن‌ها در زمین باقیمانده مانده بود نیز از بین رفت.

بخشدار گیان افزود: در این حادثه یک دستگاه خودروی پاترول نیز که در این مزارع قرار داشت طعمه حریق شد.

جهانگیری گفت: با تلاش عوامل آتش‌نشانی شهر گیان و با کمک آتش‌نشانی شهر برزول خوشبختانه آتش‌سوزی مهار شد.

همچنین رئیس منابع طبیعی نهاوند از آتش‌سوزی در مزارع کشاورزی روستای ده سرخه نهاوند و ایجاد خسارت برای کشاورزان خبر داد.

علی دهپهلوان به وقوع بیش از ده‌ها فقره آتش‌سوزی در مزارع و منابع طبیعی نهاوند اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از صدها هکتار از اراضی کشاورزی که زیر کشت گندم و جو بودند طعمه حریق شدند.

وی عنوان کرد: همچنین مراتع و منابع طبیعی نیز در این فصل بعد از برداشت محصولات کشاورزی براثر عامل انسانی طعمه حریق شدند که باید کشاورزان در این زمینه توجه بیشتری داشته باشند.

مدیر منابع طبیعی نهاوند بابیان اینکه بیشترین آتش‌سوزی‌ها در مزارع کشاورزی بوده است، افزود: در برخی موارد، مالک زمین اقدام به آتش کشیدن مزارع خود که گندم آن را برداشت کرده؛ می‌کند که متأسفانه وزش باد و نبود امکانات اطفای حریق در مدت‌زمان کوتاهی باعث سرایت آتش به مزارع دیگر می‌شود و خسارت‌های فراوانی را وارد می‌کند.

وی از آمادگی ۳ اکیپ ۵ نفره در ستاد اداره منابع طبیعی نهاوند باهدف اطفای حریق خبر داد و گفت: این اکیپ‌ها تا نیمه شهریور شبانه‌روز در آماده‌باش کامل هستند تا در صورت وقوع آتش‌سوزی به مناطق مختلف اعزام شوند.

دهپهلوان از کشاورزان درخواست کرد که برای جلوگیری از ایجاد خسارت به منابع طبیعی حتی امکان از آتش زدن کاه و کلش باقیمانده در مزارع خودداری کنند.

 

دیدگاه شما