تازه های سایت

کد مطلب: 35858
28. تير 1397 - 8:24
رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند خبر داد
تحویل 5 هزار تن کلزا به کارخانه روغن نهاوند
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از تحویل 5 هزار تن کلزا به کارخانه روغن نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسین خردمند در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان نهاوند بیشترین سطح زیر کشت کلزا را در استان همدان به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری 2 هزار هکتار از مزارع مستعد شهرستان نهاوند به کشت کلزا اختصاص داده‌ شده است، گفت: تا به امروز 5 هزار تن کلزا در شهرستان نهاوند به کارخانه روغن نهاوند تحویل‌ شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت 6 هزار تا 6 هزار و 500 تن محصول کلزا از این مزارع برداشت و تحویل کارخانجات تولید روغن شود.

وی با تأکید بر لزوم توسعه کشت کلزا در شهرستان، گفت: شهرستان نهاوند پتانسیل افزایش تولید در کشور را دارد لذا امیدواریم با برنامه‌های صورت گرفته در سال‌های آینده این مهم به تحقق برسد.

خردمند از تحویل 42 هزار تن گندم به کارخانه آرد و عاملان مجاز خرید گندم تاکنون خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر 6 مرکز خرید تضمینی گندم کشاورزان به قیمت هر کیلو یک‌هزار و 300 تومان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان نهاوند توانایی ذخیره 75 هزار تن گندم در شهرستان را دارد، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال زارعی جاری 65 هزار تن گندم از مزارع شهرستان جمع‌آوری شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند تصریح کرد: گندم نهاوند یکی از مرغوب‌ترین گندم‌های تولیدی در استان است که هرسال با توجه به مقایسه صورت گرفته توسط سازمان جهاد کشاورزی استان این مهم به شهرستان اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما