تازه های سایت

کد مطلب: 35827
9. تير 1397 - 0:46
شهردار گیان با بیان اینکه ۶۰ درصد از شهر گیان بافت فرسوده است، گفت: این شهر در صورت بروز زلزله بیشترین خسارت مالی و جانی را خواهد دید.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی جلالی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: با توجه به زلزله خیز بودن شهرستان نهاوند و قرار گرفتن چهار گسل زلزله در شهرستان که یکی از این گسل‌ها در شهر گیان قرار گرفته است در صورت بروز زلزله در شهرستان بیشترین خسارت مالی و جانی در شهر گیان اتفاق می‌افتد.

وی با بیان این‌که شهر گیان حدود 9 هزار نفر جمعیت دارد، تصریح کرد: وضعیت بافت فرسوده شهر گیان بسیار اسفناک است و اگر مشکل و یا حادثه‌ای اتفاق بیفتد برای امداد‌رسانی خصوصا به مرکز شهر با مشکل مواجهه می‌شویم از همین روی بحث بازآفرینی شهر گیان ضروری است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

جلالی افزود: با توجه به این شرایط به دستگاه‌های متولی اعلام کرده‌ایم که وضعیت شهر گیان آرامش قبل از طوفان است و قرار شد در یک پروسه یک الی دو ماهه وضعیت بازآفرینی شهر گیان را پیگیری کنند تا ما بتوانیم یک نقشه و‌ طریق راه داشته باشیم.

وی با اشاره به وضعیت مسکن مهر شهر گیان، عنوان کرد: مسکن مهر 258 واحدی شهر گیان با 25 درصد پیشرفت فیزیکی در زمینی به مساحت 23 هزار مترمربع به صورت نمیه کاره رها شده بود که وضعیت تملک‌ زمین این پروژه انجام شده است و پیمانکار این پروژه نیز انتخاب شده است.

شهردار گیان با اشاره به جاده سراب گیان از سمت نهاوند، گفت: جاده سراب گیان از نهاوند تا سراب بسیار اسفناک است و وضعیت بد این جاده باعث تصادفات زیادی در این جاده شده است و از ابتدای سال چندین فقره تصادف در این مسیر اتفاق افتاده است که باعث مرگ چند نفر شده است.

جلالی گفت: با توجه به این‌که منطقه سراب گیان یکی از مناطق ویژه گردشگری در شهرستان است و جاده این سراب بسیار پرتردد است، مسئولین شهرستان قول داده‌اند که طی دو ماه 17 کیلومتر این جاده از سمت نهاوند به طرف سراب گیان را ساماندهی و تعریض کنند که امیدواریم این وعده به زودی تحقق پیدا کند.

مشخص شدن وضعیت تپه باستانی گیان از مطالبات مهم مردم گیان است

وی اظهار داشت: مشخص شدن وضعیت تپه باستانی گیان که در حال حاضر به فراموشی سپرده شده است از مطالبات مهم مردم گیان است.

جلالی تاکید کرد: شهر گیان از شهرهایی است که هم در بحث گردشگری و هم در بحث تاریخی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که متأسفانه در حال حاضر این تپه باستانی به فراموشی سپرده شده است و این تپه جای زباله‌ها، معتادین و مشکلات اجتماعی شده است.

وی تصریح کرد: مشخص شدن وضعیت تپه گیان از مطالبات مهم مردم گیان است که از مسئولین تقاضا داریم این دغدغه مهم را مرتفع کنند.

جلالی افزود: خوشبختانه در سایه همدلی و تعامل در شهر گیان اقدامات خوبی در راستای ساماندهی مسائل و مشکلات شهری و سراب گیان انجام‌ شده است.

شهردار گیان با اشاره به تجهیز شهر گیان به پایش تصویری، عنوان کرد: در این راستا هشت دوربین در نقاط مختلف شهر نصب‌ شده است و نیز درصدد نصب دوربین در سراب گیان در جهت تأمین امنیت بیشتر گردشگران و مسافران هستیم.

وی بیان کرد: یکی از مطالبات مردم شهر گیان شبانه‌روزی کردن درمانگاه این شهر بود که با پیگیری‌های انجام ‌شده توسط مسئولان، این درمانگاه هم شبانه‌روزی شد.

جلالی گفت: طی رایزنی‌های صورت گرفته و هماهنگی با میراث فرهنگی کشور مقرر شده طرح کلی گردشگری برای سراب مورد مطالعه قرار بگیرد که از این به بعد طرح‌ها از بحث سلیقه‌ای خارج و به شیوه اصولی تبدیل شود.

وی از احداث شهربازی در فضای سراب که طی قراردادی با پیمانکار به مبلغ 850 میلیون تومان با وسایل استاندار  خبر داد و اظهار داشت: این وسایل خریداری ‌شده و در حال نصب می‌باشد.

شهردار گیان تصریح کرد: پمپ ‌بنزین شهر گیان که در صورت تأمین زیرساخت‌ها، آمادگی کامل را برای احداث آن را به‌طور کامل داریم و امروز وجود پمپ بنزین یکی از مسائل مهم برای شهر گردشگری گیان است.

جلالی افزود: شهر گیان دارای یک ایستگاه آتش‌نشانی نمیه‌کاره و بدون تجهیزات است و تنها یک نیرو دارد که از مسئولین شهرستان تقاضا داریم در این زمینه نیز به ما کمک کنند.

وی عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 84 هزار و 51 نفر گردشگر از سراب گیان بازدید کردند و رقمی بالغ‌ بر 67 میلیون تومان عوارضی از سراب گیان دریافت شده است و حدود 80 میلیون تومان برای این سراب هزینه شده است.

وی بیان کرد: در صورتی که سراب گیان جایگاه واقعی‌اش را پیدا کند قطعا در بحث اقتصاد و معیشت شهر گیان تحولی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما