تازه های سایت

کد مطلب: 35762
23. ارديبهشت 1397 - 0:45
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان گفت: برای ضاربان معلم آمر به معروف در نهاوند کیفرخواست صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محمد جعفر شهبازی با اعلام این خبر گفت: دادسرا اقدام به انجام تحقیقات مقدماتی در زمینه ضرب و جرح یک معلم با سلاح سرد کرده است.

معاون سازمان های نظامی و قضایی ستاد احیای امر به معروف همدان اضافه کرد: این پرونده برای صدور حکم قطعی تحویل دادستانی شده و به زودی این افراد به جزای اعمالشان می رسند.

شهبازی درباره علت تاخیر در فرایند پرونده اظهار کرد: با توجه به مصدومیت شدید دست این معلم ، منتظر صدور نظر نهایی از سوی پزشکی قانونی بوده و این امر موجب زمان بر شدن پروسه این پرونده شد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان بیان کرد: 2 عامل اصلی ضرب و جرح معلم نهاوندی در بازداشت موقت به سر می برند و با توجه به استفاده از سلاح سرد و جرح با چاقو امکان استفاده از وثیقه برای آزادی آنها وجود ندارد.

شهبازی اضافه کرد: پس از صدور کیفر خواست با تشخیص قاضی پرونده آنها می توانند با استفاده از وثیقه آزاد شوند.

وی گفت: طبق قانون تا زمان نهایی نشدن حکم، فرد مضروب نمی تواند از حمایت های قانونی برخوردار شود و هم اینک این معلم هزینه درمان از جیب شخصی پرداخت می کند.

معاون سازمان های نظامی و قضایی ستاد احیای امر به معروف همدان ادامه داد: پس از صدور حکم قضایی، پرونده این فرد به بنیاد شهید و امور ایثارگران تحویل داده می شود و آنها در کمیسیون ویژه ای پرونده را بررسی و این فرد را تحت حمایت قرار می دهند.

دی ماه سال گذشته 2 مرد جوان در یکی از خیابان های شهر نهاوند برای 2 خانم مزاحمت ایجاد می کنند که یک معلم با دیدن این صحنه، اقدام به امر به معروف می کند.

آمر به معروف پس از انجام این وظیفه شرعی به سمت خانه مادر بزرگ خود که در همان حوالی بود رهسپار می شود، اما 2 فرد یاد شده اقدام به تعقیب وی کرده و یکی از آنها در یک مکانی خلوت با ضربات پی در پی چاقو، این معلم را مجروح و مصدوم می کند.

با همکاری ضابطان و مجموعه قضایی، با وجود نبود سرنخ های اولیه، ضارب اصلی شناسایی و دستگیر شد و در بازجویی ها به جرم خود اعتراف کرد.

2خانم حاضر در صحنه نیز شناسایی و احضار شدند و آنها نیز به بیان جزئیات این موضوع پرداختند.

آمر به معروف که در جریان این حادثه مجروح شده بود، صابر طالبیان بسیجی متدین و نوه شهید حاج محمد طالبیان است که به عنوان معلم در مجموعه آموزش و پرورش فعالیت می کند.

طبق قانون، مجازات کسانی که مبادرت به اعمال مجرمانه نسبت به آمر به معروف و ناهیان از منکر می کنند، قابل تخفیف یا تعلیق و صدور حکم مجازات قابل تعویق نیست.

انتهای پیام/

دیدگاه شما