تازه های سایت

کد مطلب: 35700
1. ارديبهشت 1397 - 0:36
مدیرشبکه بهداشت ودرمان شهرستان نهاوند گفت: در هفته سلامت بیش از۱۷ پروژه عمرانی و و بهداشتی نهاوند در حوزه سلامت به بهره برداری می رسند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مومنعلی دارابی مدیرشبکه بهداشت ودرمان نهاوند اظهار داشت: یکم تا هفتم اردیبهشت ماه سال جاری هفته سلامت است که در این مدت بیش از ۱۷ پروژه بهداشتی افتتاح و ۲۵ برنامه بهداشتی به مناسبت سال روزجهانی بهداشت و هفته سلامت اجراخواهد شد.

وی گفت: هفتم آوریل سالروز تاسیس سازمان جهانی بهداشت، به عنوان روز جهانی بهداشت نامگذاری شده تا فرصتی برای نگاه بیشتر و بهتر به امر مهم سلامت در ایران و جهان داشته باشیم.

دارابی افزود: در کشور ما نیز هفته اول اردیبهشت به نام «هفته سلامت» نامگذاری شد تا با اجرای برنامه‌های متنوع، ضمن گرامیداشت این هفته، با اطلاع‌رسانی گسترده براساس شعار سال سازمان جهانی بهداشت، سطح آگاهی جامعه درباره مفاهیم سلامت افزایش یابد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند اظهار داشت: برگزاری هفته سلامت در روز‌های ۱ تا ۷ اردیبهشت‌ماه با شعارسازمان جهانی بهداشت «پویش همگانی سلامت؛ برای همه، در همه جا» محور اصلی فعالیت‌ها و برنامه‌های گرامیداشت هفته سلامت خواهد بود.

وی گفت: ارتقای سلامت جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی است و شاخص‌های مطلوب سلامت در جامعه زمانی محقق خواهد شد که اقشار مختلف مردم، سیاستگذاران، دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی، برای رسیدن به این مهم مشارکت موثر و پیوسته‌ای داشته باشند و یکی از عوامل موثر در شکل گیری این مشارکت، اطلاع رسانی درست و فرهنگ سازی مناسب در مقوله سلامت است.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های اثرگذار گفت: باید تلاش کنیم تا علاوه بر برنامه‌های کوتاه مدتی که در هفته سلامت انجام می‌شود، برنامه‌هایی نیز برای طول سال طراحی شود تا شعار امسال سازمان جهانی بهداشت فقط به یک هفته محدود نشود، چرا که ما در تمام طول سال نیازمند توجه به موضوعات سلامت و فرهنگ سازی آن هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما