تازه های سایت

کد مطلب: 35593
14. فروردين 1397 - 1:28
دادستان نهاوند گفت: تا مشخص شدن وضعیت نهایی ساماندهی سراب گاماسیاب گرفتن عوارض از خودروها در این مکان تفریحی و توریستی غیر قانونی است .

به گزارش پایگاه خبری گرو، سیدهادی مصطفوی دادستان نهاوند اظهار داشت: از سال قبل پیگیر مشخص شدن وضعیت ساماندهی و مشخص شدن متولیان منطقه طبیعی و گردشگری دو مکان سراب گیان و گاماسیاب نهاوند بودیم.

وی گفت: طبق قانون سراب های تفریحی و توریستی گیان و گاماسیاب با جنگل های طبیعی و مناظر زیبا جز مراتع و عراضی ملی محسوب می شوند که متولی آن اداره منابع طبیعی و آبخیزداری است و اگر منابع طبیعی بخواهد بهره برداری آن را واگذار کند باید طبق قراردادی قانونی این کار انجام شود.
مصطفوی افزود: با این شرایط گرفتن عوارض در سراب گاماسیاب غیر قانونی است چون عوارض باید مشخص شود توسط چه نهادی و یا فردی گرفته می شود به چه حسابی واریز می شود و در کجا هزینه می شود و در مقابل آن چه خدماتی به مردم ارائه می شود.
دادستان نهاوند با بیان اینکه در سال گذشته و هفته قبل جلساتی برای وضعیت ساماندهی دو سراب گیان و گاماسیاب با حضور مسئولان مختلف برگزار شداظهار داشت: در این جلسه مقرر شد تا منابع طبیعی استان نسبت به عقد قرار داد با نهاد و یا شرکتی که آمادگی و شرایط متولی و مدیریت دو سراب گیان و گاماسیاب را دارند اقدام کند.
وی گفت: به جز مسائل مدیریت و ساماندهی سرابها ایجاد امنیت و جلوگیری از تخلف و جرم در این سرابها به جهت تامین امنیت و آسایش مردم هم از اهداف ورود دادگستری به موضوع سرابهای نهاوند است.
مصطفوی بیان کرد: تا مشخص شدن وضعیت این دو سراب تصمیم گرفته شد عوارض ورودی سراب گاماسیاب حذف و در سراب گیان نیز نیم بها دریافت شود.
دادستان نهاوند گفت: اداره منابع طبیعی بعنوان مسئول اصلی باید فورا نسبت به ساماندهی دو سراب گیان و گاماسیاب اقدام و مسئولیت آن را بر عهده بگیرد.

انتهای پیام/د.ا

دیدگاه شما