تازه های سایت

کد مطلب: 35561
10. فروردين 1397 - 0:16
فرماندار نهاوند گفت: در سال جاری برای آسفالت جاده دسترسی سراب فارسبان و تامین روشنایی این سراب ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، کریم حمیدوند در حاشیه مراسم نوروزگاه در سراب فارسبان نهاوند اظهار داشت: سومین جشن نوروزگاه شهرستان نهاوند در سراب فارسبان با اجرای موسیقی محلی، پخت غذا و نان محلی ، عرضه لبنیات و عسل محلی، غرفه صنایع‌دستی، بافت فرش و سبد به صورت، اسب سواری، نمایش طنز و شعبده‌بازی انجام شد.

فرماندار نهاوند بیان داشت : اجرای چنین برنامه های محلی باعث زنده نگه داشتن سنت های بومی و محلی و آشنایی مهمانان دیگر شهرها و نسل جدید با سبک زندگی روستایی می شود.

وی گفت: افتخار می کنم که لر زبان و از این مردم هستم ، امروز می بینیم پدر و مادرهایی که لرزبان هستند، با فرزندان خود با زبان فارسی صحبت می کنند که رفته رفته سبب فراموشی گویش لری اصیل خواهد شد.

فرماندار نهاوند افزود: زبان فارسی، زبان معیار ما است و باید آن را یاد بگیریم، ولی اینکه این یادگیری، باعث از بین رفتن زبان مادری شود، سنت غلط رایجی است که در بین بعضی از خانواده ها نهادینه شده است.

در ادامه حمیدوند، اشاره ای به وضعیت اعتباری و راه سراب فارسبان کرد و گفت: امسال راه دسترسی سراب فارسبان نهاوند و سیستم روشنایی این سراب ساماندهی می‌شود در سال جاری برای آسفالت جاده دسترسی سراب فارسبان و تامین روشنایی این سراب ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

وی با اشاره به وجود سراب‌های متعدد در شهرستان بهترین گزینه برای جذب مسافران را ساماندهی و برقراری امکانات رفاهی و امنیتی در این نقاط را برای جذب گردشگر و مسافر عنوان کرد.

در این مراسم فرماندار شهرستان نهاوند،نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، بخشدار خزل، بخشدار مرکزی و مسئولین شهرستان نهاوند و بخش خزل حضور داشتند.

در ادامه این مراسم رئیس بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس گفت: نوروزگاه در تاریخ ایران ریشه‌ای کهن دارد و بیشتر به جشن‌هایی گفته می‌شد که در آن همه مردم فارغ از مناسب خود حضور داشته و با هم فصل بهار را جشن می‌گرفتند.

محمدرضا عطایی افزود: نوروزگاه فارسبان با برنامه‌های متفاوت خود و نمایش خوبی از زندگی سنتی و روستایی علاوه بر ایجاد شادی و نشاط در بین مردم برنامه خوبی در معرفی این منطقه و جذب گردشگر می‌باشد.

وی ادامه داد: لازم است برنامه‌هایی از این دست علاوه بر نوروز در ایام دیگر به خصوص بهار و تابستان با اطلاع‌رسانی گسترده در این مناطق برگزار شود تا بتواند در جذب گردشگر و رونق صنعت گردشگری ثمربخش باشد.

عطایی گفت: یکی از نکات جذاب سراب فارسبان حفظ فضای بکر و طبیعت دست نخورده آن است که در تمام برنامه‌های پیش رو باید بر محوریت این موضوع تاکید کرد.

حضور اهالی منطقه فارسبان با لباس محلی یکی از جاذبه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام /

دیدگاه شما