تازه های سایت

کد مطلب: 35470
27. اسفند 1396 - 14:47
رئیس اداره آموزش‌وپرورش نهاوند از رقابت 921 دانش‌آموز نهاوندی برای حضور در مرحله استانی جشنواره خوارزمی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، منصور غلامی امروز در نشست خبری با خبرنگاران نهاوند گفت: 921 دانش‌آموز نهاوندی از 51 آموزشگاه برای حضور در مرحله استانی جشنواره خوارزمی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت که از این تعداد 48 نفر به مرحله استانی راه پیدا خواهند کرد.

وی هدف کیفی این جشنواره را هویت‌یابی دانش‌آموزان با رویکرد تفکر و کارآفرینی دانست و آن را فرصتی برای دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین، برنامه درسی ملی و بهبود فرایند هدایت تحصیلی در مقطع متوسطه اول عنوان کرد.

رئیس آموزش‌وپرورش نهاوند افزود: دانش‌آموزان با شرکت در این جشنواره شناخت بیشتری از علاقه‌مندی، رغبت، استعدادها و توانایی‌های خود پیداکرده و می‌توانند در فرایند هدایت تحصیلی، مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین انتخاب خود را که همان انتخاب رشته تحصیلی است را بهتر انجام دهند.

وی بیان داشت: چهارمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی در دبیرستان‌های دوره اول متوسطه در 7 محور شامل فعالیت‌های آزمایشگاهی، پژوهش، دست سازه‌ها، هنر، زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی و محور برپایی بازارچه درس کار و فناوری برگزار می‌شود و نفرات برتر به مرحله استانی و سپس به مرحله کشوری راه می‌یابند.

همچنین خزایی مدیر آموزش‌وپرورش بخش خزل نهاوند از آغاز رقابت 205 نفر از دانش‌آموزان منتخب مدارس متوسطه اول منطقه خزل در چهارمین جشنواره نوجوان خوارزمی خبر داد.

وی اظهار داشت: در این مرحله منطقه‌ای جشنواره 205 نفر از دانش‌آموزان منتخب مدارس در محورهای زبان و ادبیات فارسی، فعالیت‌های آزمایشگاهی، زبان خارجه، دست سازه، هنر و بازارچه کاروفناوری به رقابت خواهند پرداخت که از این تعداد 10 گروه از دانش‌آموزان منتخب در اردیبهشت 97 در مرحلهٔ استانی به رقابت خواهند پرداخت.

خزایی جشنواره نوجوان خوارزمی را درواقع حلقه اتصال بین جشنواره جابر بن حیان در دوره ابتدایی و جشنواره جوان خوارزمی در دوره متوسطه دوم دانست و جشنواره خوارزمی را از مهم‌ترین فعالیت‌های علمی و رقابتی در دوره اول متوسطه عنوان کرد:

وی افزود: یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی توسعه فرهنگ کارآفرینی است که جشنواره نوجوان خوارزمی و بازارچه کار و فناوری که در دل آن تشکیل می‌شود، کمک شایانی به توسعه این فرهنگ می‌کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما