تازه های سایت

کد مطلب: 35340
19. اسفند 1396 - 15:41
پلیس نهاوند به‌منظور تأمین ایمنی هر چه بیشتر شهروندان به‌ویژه خانواده‌ها توصیه‌های زیر را برای ایام پایان سال توصیه کرد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، به مناسبت فرارسیدن ایام پایانی سال و شب چهارشنبه‌سوری معاونت اجتماعی پلیس نهاوند توصیه‌هایی را برای در امان ماندن جوانان و نوجوانان و خانواده‌ها را در اختیار شهروندان قرارداد.

توصیه‌هایی که رعایت هرکدام از آن‌ها باعث می‌شود تا خانواده‌ها بدون هیچ‌گونه مشکلی این ایام را پشت سر بگذارند و سال جدید را در کنار هم به‌سلامت آغاز کنند.

در این توصیه‌ها آمده است:

*** والدین و مسئولان واحدهای آموزشی با هشدار به نوجوانان و جوانان آن‌ها را از خطرات و عوارض وحشتناک بازی با آتش و ترقه و مواد محترقه آگاه کنند.

 *** هیچ‌گاه برای سرگرمی آتش روشن نکنید.

*** فرزندانتان را از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش‌بازی دستی حتی در مقادیر بسیار کم در جیب لباس و کیف منع کنید.

*** به شهروندان عزیز نهاوندی توصیه می‌شود خاموش‌کننده‌های دستی را در منزل و محل کار و در خودرو به‌صورت آماده و در دسترس داشته باشند تا در صورت نیاز بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

*** ترقه و دیگر مواد محترقه نوعاً به‌صورت ترکیبی مورداستفاده قرار می‌گیرد، این مواد در اثر جابجایی، حمل‌ونقل، ضربه و حرارت عمل می‌کنند و منفجر می‌شوند.

*** نگهداری این مواد در مکان‌ها و ظروف غیراستاندارد ناایمن است و در اثر شرایط مساعد بدون دخالت انسان می‌تواند خودبه‌خود حتی هنگام جابه‌جایی با دست و یا در داخل کیف در اثر حرارت و یا ضربه منفجر شود.

*** مواد محترقه را هیچ‌گاه در ظروف شیشه‌ای یا فلزی نگهداری نکنید چون در صورت انفجار ذرات آن موجب آسیب جانی می‌شود.

*** از انداختن مواد منفجره، قوطی‌های دربسته، مخازن کوچک گاز و ظروف تحت‌فشار به داخل آتش که منجر به انفجار شدید می‌شود خودداری کنید.

قطعاً رعایت این موارد از بروز حوادث ناگوار در ایام پایانی سال جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما