تازه های سایت

کد مطلب: 35153
8. اسفند 1396 - 10:08
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: میزان بارش های این استان از ابتدای مهر ماه تاکنون نسبت به میانگین بلند مدت 20 درصد کاهش دارد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، نادر پیرتاج روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش های مطلوب در هفته گذشته موجب شد کاهش بارندگی های همدان نسبت به میانگین بلند مدت از 45 درصد به 20 درصد برسد.
وی با بیان اینکه میزان بارش های همدان در سال زراعی ( از ابتدای مهر ماه تاکنون) 130 میلی متر گزارش شده است ابراز امیدواری کرد: با بارش های اسفند ماه و بهار سال آینده این کاهش بارش ها از بین برود.
پیرتاج ادامه داد: بیشترین بارش های سال زراعی مربوط به اسدآباد با 218 میلی متر و کمترین بارش ها مربوط به ملایر با 86 میلی متر گزارش شده است.
وی اظهار کرد: با توجه به نقشه های هواشناسی و مدل های پیش بینی آسمان استان همدان تا 24 ساعت آینده قسمتی ابری به تدریج افزایش ابر و از اواخر وقت احتمال بارش باران و ریزش برف و گاهی وزش باد پیش بینی می شود.
وی افزود: این سامانه بارشی قابل توجه نیست و تا اواخر روز چهارشنبه ادامه دارد.
وی ادامه داد: کمینه دمای هوای همدان در 24 ساعت گذشته به صفر درجه سانتیگراد رسید و بیشینه دمای این شهر 9 درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.
وی افزود: همچنین اسدآباد و نهاوند با 10 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و رزن با یک درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته ثبت شده است.

دیدگاه شما