تازه های سایت

کد مطلب: 34431
21. دى 1396 - 8:11
فرماندار نهاوند گفت: زباله های روستایی به ویژه در مناطق گردشگری این شهرستان به یک معضل تبدیل شده و مشکلاتی را ایجاد کرده است که این مساله باید توسط دهیاران مورد پیگیری قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، کریم حمیدوند در کارگروه مدیریت پسماند افزود: در این رابطه دهیاران مسئولیت مهمی دارند و باید در برابر وضعیت بهداشتی روستا پاسخگو باشند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان همدان در سال 2018 میزبان گردشگری آسیا است و شهرستان نهاوند هم از جمله شهرهای استان است که برای بخش گردشگری آن برنامه ریزی شده لذا پذیرفته شده نیست که در اطراف این مناطق زباله و تهدیدات زیست محیطی وجود داشته باشند .
وی گفت: برای نظارت بر وضعیت محیط زیست شهرستان لازم است اداره محیط زیست بازدید محیطی داشته باشند و هرکجا تخلفاتی صورت گرفته بود پس از اخطار لازم به دادگاه معرفی شوند.
حمیدوند در ادامه با اشاره به وضعیت پسماند شهر نهاوند گفت: با توجه به پیگیری هایی که صورت گرفت بخش هایی از مشکلات زیست محیطی که شهر نهاوند را تهدید می کرد از سوی شهرداری برطرف شد و مابقی مشکلات نیز برطرف شود.
وی گفت: با توجه به اینکه توسعه شهر نهاوند به سمت روستای کوهانی پیش می رود و از سوی دیگر مجتمع تفریحی تپه ابوذر در حال اجرا است باید در بلند مدت محل دفن زباله شهر نهاوند به مکانی دیگر تغییر یابد.
وی افزود:البته با توجه به تصمیم استان برای ایجاد سایت مرکزی در شهرستان ملایر ,لازم است محل فعلی دفن زباله ساماندهی شده و استانداردهای لازم در آن مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین رها سازی نخاله های شهری در حریم راههای ورودی نهاوند را از دیگر مشکلات زیست محیطی ذکر کرد و افزود: موضوع رها سازی نخاله های شهری می بایست از سوی شهرداری ساماندهی شده و مکانی مشخص برای آن در نظر گرفته شود.
فرماندار نهاوند همچنین بر جدا سازی و بی خطر سازی زباله های عفونی پزشکان بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه زباله های بیمارستانها جدا سازی و بی خطر سازی شده اند لذا در بخش خصوصی نیز لازم است این کار صورت گیرد که در این رابطه لازم است با نظام پزشکی شهرستان جلسه ای برگزار شود .
رئیس اداره محیط زیست نهاوند نیز گفت: با توجه به ایراداتی که در محل دفن زباله شهر نهاوند وجود داشت اقدامات خوبی از سوی شهرداری اجرا شده و 60 تا70 درصد مشکلات گذشته رفع شده است.
عباس نجاری افزود: از سوی شهرداری فنس کشی محل دفن زباله انجام شده اما درب ورودی برای جلوگیری از ورود زباله گردها هنوز در آنجا نصب نشده است.
وی افزود: همچنین در این مکان حوضچه جمع آوری شیرابه تعبیه شده اما هنوز کار پمپاژ شیرابه برای استفاده آن در کنترل حریق عملیاتی نشده که باید مابقی کار با سرعت بیشتری انجام شود.
وی افزود: یکی دیگر از معضلات زیست محیطی نهاوند وضعیت تخلیه فاضلاب شهری در بیابانهای حریم شهر است که این مساله در بلند مدت علاوه بر آلودگی زیست محیطی خطراتی را برای منابع آب ایجاد می کند.
وی گفت: به اداره آب و فاضلاب پیشنهاد داده شده که فاضلاب های شهری توسط ماشین به محل تصفیه خانه برده شود اما این اداره با توجیهات خود تمایلی به انجام این کار ندارد.
وی گفت: در حال حاضر فقط 40 درصد مشترکان شهری فاضلاب منازل خود را به داخل سیستم کانال تصفیه خانه هدایت می کنند و این کانال از ظرفیت لازم برای انجام این کار برخوردار است لذا اداره آب و فاضلاب در این زمینه با ما همکاری های لازم را داشته باشند تا شاهد آلودگی بیشتر محیط زیست شهری نباشیم.
روزانه 70 تن در نهاوند زباله تولید می شود و محل دفن زباله در 2 کیلومتری شرق این شهر قرار دارد که مشکلات زیست محیطی شدیدی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما