تازه های سایت

کد مطلب: 34171
4. دى 1396 - 11:58
محورهای مواصلاتی شهرستان نهاوند همچنان کشته می‌دهند که در این شرایط مردم منتظر اقدامات فوری مسئولان و تسریع در روند تکمیل، تعریض و ساماندهی محورهای ورودی شهر نهاوند هستند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، شهرستان نهاوند در جنوب استان همدان به‌عنوان یکی از شهرهایی که به مناطق مرزی غرب کشور و استان کرمانشاه راه دارد روزانه محل عبور تعداد زیادی از خودروهای عبوری به مقصد غرب کشور و بالعکس است به همین دلیل نیازمند محورهایی استاندارد برای تردد بدون مشکل مسافران است.

باوجود تردد تعداد زیادی خودرو ولی متأسفانه محورهای این شهرستان این روزها حال‌وروز خوشی ندارند و تعداد کشته‌ها و زخمی‌های این جاده در آذرماه امسال به‌خوبی نشان می‌دهد که این محورها تا چه اندازه خطرناک و ناایمن هستند.

در بین محورهای شهرستان نهاوند جاده نهاوند به آورزمان ملایر از خطرناک‌ترین محورهای استان همدان است که هرچند روز یک‌بار متأسفانه باید شاهد وقوع حوادث رانندگی در این محور باشیم. عملیات تعریض این محور چندین سال است که شروع‌شده است ولی هنوز به اتمام نرسیده است و این تعلل در تعریض این محور متأسفانه خانواده‌های زیادی را داغدار کرده است.

دیگر محور حادثه‌خیز نهاوند جاده این شهر به شهر فیروزان و سپس استان کرمانشاه است که دو بانده است و در این محور نیز تصادفات زیادی اتفاق افتاده است چون این محور باریک و دو بانده است و با توجه به اینکه جاده ترانزیتی به غرب کشور است حوادث ناگواری را به وجود آورده که نمونه آن سوختن 4 جوان در این محور براثر برخورد سمند با تریلر بود.

محورهای مواصلاتی شهرستان نهاوند باوجود وعده‌های مختلف مسئولان در این دولت و در دولت‌های قبل هنوز ساماندهی نشدند و نیازمند توجه مسئولان هستند تا از این به بعد شاهد این‌چنین حوادث ناگواری نباشیم.

 

1508801

 

در آخرین تصادفی که هفته قبل در این محور رخ داد متأسفانه 4 نفر در تصادف در جاده آورزمان جان خود را از دست دادند که این موضوع باعث بازدید چندباره مسئولان استانی از این محور شد.

*** وعده جدید برای تکمیل محور حادثه‌خیز اورزمان به نهاوند

مسئولان استانی و محلی که بعد از وقوع هر تصادف و کشته شدن چند نفر از همشهریانمان در محل حادثه حاضر می‌شوند و مصاحبه می‌کنند بعدازاین حادثه دل‌خراش در محور نهاوند به اورزمان و کشته شدن 4 همشهری در این محل حاضر شدند و مدیرکل و راه و شهرسازی استان نیز وعده داد اردیبهشت سال آینده 8 کیلومتر از این محور تعریض و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

این وعده هم به وعده‌های قبلی مسئولان برای تکمیل محور نهاوند به آورزمان اضافه می‌شود و مردم نیز همچنان منتظر ساماندهی و تکمیل این محور هستند.

همچنین درگذشته نیز حمیدوند فرماندار شهرستان نهاوند بعد از بازدید از این محور به همراه فرهاد فرزانه مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: تا ده روز آینده (تا قبل از اربعین) با اتمام ترانشه برداری ابتدای جاده نهاوند به ملایر این بخش آسفالت می‌شود.

وی گفت: با توجه به حادثه‌خیز بودن این محور با مساعدت مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان قرار است با پایان ترانشه برداری ابتدای جاده نهاوند به ملایر تا ده روز آینده 5/3 کیلومتر این جاده به پایان برسد و آسفالت ابتدای این مسیر نیز تا هفته آینده به پایان برسد.

 

1508802

 

علی چگنی یکی از شهروندان نهاوندی در مورد جاده اورزمان می‌گوید: سال‌هاست جادهٔ آورزمان جادهٔ مرگ است و چه بسیار خانواده‌های نهاوندی که داغدارند از این جادهٔ مرگ و چه بسیار زائرانی که هرگز به کربلا و نجف و کاظمین و سامرا نرسیدند از این جادهٔ مرگ و کاش سری به قبرستان‌های شهرستان نهاوند بزنید و ملاحظه کنید چه بسیار دانشجویانی که هرگز به خانه برنگشتند و نمی‌دانم این ضعف مدیریت تا کی باید از هم‌وطنان ما قربانی بگیرد و نمی‌دانم تا کی باید عکس خبری و تبلیغاتی گرفته شود با پروژه در دست اقدام جادهٔ مرگ؛ آقایان مسئول آیا پاسخی برای مردم‌دارید؟

وی می‌گوید: امیدوارم بی‌تدبیری در طولانی شدن این پروژه که تاکنون ده‌ها قربانی گرفته و خانواده‌های بسیاری را داغدار کرده است را به‌پای کمبود بودجه نگذارید و بپذیرید که کوتاهی کرده‌اید و بی‌تدبیری، از این زمان تدبیری بیندیشید و کشتارهای جادهٔ مرگ را متوقف کنید؛ مردم همین را می‌خواهند.

*** نصب 200 عدد نیوجرسی برای کاهش تصادفات در ورودی محور نهاوند به آورزمان

فرهاد فرزانه مدیرکل راه و شهرسازی استان در بازدید چندباره از این محور گفت: عملیات نصب 200 عدد نیوجرسی در یک کیلومتر ورودی جاده آورزمان انجام خواهد شد تا باعث کاهش تصادفات در این بخش از جاده شود.

وی اظهار داشت: بعد زا اینکه این نیوجرسی‌ها به‌طور کامل نصب شوند این مسیر یعنی از مقابل ترمینال نهاوند تا مقابل شرکت ایران‌خودرو را تحت پوشش قرار خواهند داد.

 

1508803

 

فرزانه گفت: ۴ کیلومتر از این جاده ۱۰ میلیارد هزینه داشته که ۸ میلیارد هزینه شده و ۲ میلیارد هم تا پایان پروژه هزینه خواهد شد.

*** مشکلات تلنبار شده جاده‌های نهاوند یک‌روزه حل نمی‌شود

همچنین سید رضا سلامتی معاونت فرمانداری نهاوند در جلسه شورای ترافیک شهرستان نهاوند اظهار داشت: برای حل مشکلات جاده‌های شهرستان نهاوند ما دچار محدودیت‌هایی ازجمله کمبود اعتبارات هستیم اما بااین‌وجود در جاده‌های نهاوند کارهای خوبی انجام‌شده است.

وی اظهار داشت: جاده حادثه‌خیز آورزمان به طول 8 کیلومتر است که این محور ردیف اعتباری مشخصی نداشت که خوشبختانه دو سال گذشته استاندار اعلام کرد که جاده راه شریانی شده است و با تلاش‌هایی که برای ساماندهی این محور شد تاکنون 4 کیلومتر از این جاده ساماندهی شده و به‌زودی این 4 کیلومتر زیر بار ترافیک می‌رود.

معاون فرماندار نهاوند افزود: در حال حاضر کار ترانشه برداری سرپیچ این جاده باقی‌مانده است و بحث جابه‌جایی روستای باروداب که در مسیر این جاده قرارگرفته است از مشکلات ساماندهی این محور است، زیرا جابه‌جایی این روستا به خاطر زمین‌های کشاورزی این روستا مشکلاتی را به وجود آورده است.

 

1508799

 

آریانپور یکی دیگر از همشهریان نهاوند در واکنش به وعده‌های مسئولان برای تکمیل پروژه‌های راه نهاوند گفت: پروژه‌های سه‌راهی شعبان، زیرگذر کفراش، سه‌راهی شهرک، تعریض جاده کرمانشاه، همین مسیر اورزمان و بسیاری از نقاط حادثه‌خیز فراوان دیگر در مسیرهای اصلی و فرعی به نهاوند همه و همه ضعف‌ها و کمبودهای فراوان نهاوند بوده که متأسفانه از هر مدیری پیگیری می‌شود بهترین و راحت‌ترین راه را برای پاسخ انتخاب می‌کنند که آن‌هم نبود بودجه است درصورتی‌که شاید برای طرح‌ها و پروژه‌های به‌مراتب کم‌اهمیت‌تر بودجه وجود دارد.

وی می‌گوید: فقط مدیران و مسئولان محترم یک نکته را به خاطر داشته باشند که هرروز تأخیر و کندی درروند اجرا و اتمام پروژه‌های در حال اجرای حوزه راه، عواقب دردناک و جبران‌ناپذیری را بر روح و روان شهروندان و خانواده‌های نهاوندی وارد نموده که جبران آن به‌راحتی امکان‌پذیر نخواهد بود.

طبق گفته مسئولان در لایحه بودجه سال آینده جاده‌های نهاوند در ردیف دریافت اعتبار ملی قرارگرفته‌اند که شهروندان نیز انتظار دارند مسئولان با پیگیری و جذب اعتبار بتوانند یک‌بار برای همیشه تکلیف این جاده‌های مرگبار را حل کنند چون مردم دیگر توان شنیدن خبر مرگ عزیزانشان را ندارند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما