تازه های سایت

کد مطلب: 34168
4. دى 1396 - 9:40
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: یک دهیار متخلف در نهاوند به علت دفن ناصحیح پسماند به پرداخت 40 میلیون ریال جریمه محکوم شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، عباس نجاری با اعلام این خبر گفت: اداره حفاظت محیط زیست پیشتر در 2 نوبت اخطاریه برای ساماندهی وضعیت نامناسب پسماندهای رها شده در محیط زیست به این دهیار داده بود.
وی اضافه کرد: با وجود پیگیری های محیط زیست، ولی این دهیار اقدامی برای رفع وضع نابسامان به وجود آمده نکرده و اصرار بر تداوم تخلف داشت.
وی بیان کرد: بنابراین اداره محیط زیست نهاوند اقدام به تشکیل پرونده قضایی برای این دهیار کرد که در دادگاه به پرداخت جزای نقدی محکوم شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند توضیح داد: دهیاران باید ابتدا محلی را برای دفن پسماند معرفی کرده و کارشناسان محیط زیست با توجه به شاخص های موجود محل را مورد ارزیابی قرار دهند.
نجاری این شاخص ها را شامل فاصله محل پیش بینی شده به آب های زیر زمینی، رودخانه، مناطق مسکونی، چاه آب، محدوده آثار باستانی، گسل و معادن برشمرد.
وی اضافه کرد: پس از تایید محیط زیست دهیاران می توانند گودالی با عمق مشخص حفر کرده و پسماندها را در این محل دفن کنند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: پس از هر بار دفن پسماند باید 10 تا 15 سانتیمتر خاک بر روی آن قرار گیرد و در آخرین مرحله، پیش از پر شدن ظرفیت گودال نیز باید 60 تا 70 سانتیمتر خاک بر روی پسماند ریخته شود.
نجاری افزود: این اقدام موجب شده که گاز یا بویی از محل دفن پسماند متصاعد نشود همچنین قابلیت کشت محصول در این محل نیز وجود داشته باشد.
وی تاکید کرد: برای پیشگیری از دسترسی حیوانات به محل دفن پسماند هم باید در این مکان فنس کشی صورت گیرد.
پیشتر قاضی فعال در بخش خزل شهرستان نهاوند دهیاران متخلف 2 روستای این بخش را که اقدام به انباشت غیر اصولی و غیربهداشتی پسماندهای روستا در کنار رودخانه که یک مکان ممنوعه است، کرده بودند، به 2 سال کمک محیط بانی محکوم کرد.
همچنین این قاضی ماه گذشته یک دهیار نهاوند را به علت سوء مدیریت پسماند های روستایی به کاشت 50 اصله درخت محکوم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما