تازه های سایت

کد مطلب: 34070
28. آذر 1396 - 8:29
رئیس گروه سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت استان همدان از اجرای برنامه مراقبت از دندان‌های کودکان كمتر از دو سال و 3 تا 6 سال در نهاوند خبر داد و گفت: این طرح در نهاوند به صورت پایلوت اجرا می‌شود و بعد در استان اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، بهروز صدیق از اجرای برنامه مراقبت از دندان‌های کودکان کمتر از دو سال و 3 تا 6 سال در شهرستان نهاوند خبر داد و افزود:‌ این طرح به صورت پایلوت در شهرستان نهاوند اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه برای کودکان زیر دو سال هر 6 ماه یک بار مسواک انگشتی توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: برای دندان‌های کودکان 3 تا 6 سال هر 6 ماه یکبار برنامه وارنیش فلورایدتراپی انجام می‌شود که بعد از اجرای پایلوت این طرح در نهاوند، در سراسر استان اجرایی خواهد شد.

رئیس گروه سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت استان همدان افزود: با این طرح، عمل وارنیش فلورایدتراپی برای دندان‌های کودکان تا 6 سال هر 6 ماه یکبار در مراکز بهداشتی و درمانی انجام می‌شود و در هنگام ورود به مدرسه نیز توسط نیروهای مرکز بهداشت در مدارس این کار صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به هزینه‌های بالای دندانپزشکی، خاطرنشان کرد: هزینه‌ها به این دلیل بالاست که اکثر مواد دندانپزشکی خارجی هستند و قیمت دلار نیز روز به روز افزایش می‌یابد.

صدیق با تاکید به اینکه بعید می‌دانم تعرفه‌ها پایین بیاید، افزود:‌ استفاده از مواد غیراصولی با هزینه پایین درست نیست و به همین دلیل هزینه‌های دندانپزشکی بالاست و اینکه قیمت پایین باشد و کیفیت بالا آن نیز اصولی نیست.

انتهای پیام/

دیدگاه شما