تازه های سایت

کد مطلب: 33676
1. آذر 1396 - 18:54
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: محیط بانان این شهرستان در حین گشت زنی موفق به دستگیری صیاد سهره طلایی شدند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، عباس نجاری با اعلام این خبر گفت: یک شکارچی متخلف با پهن کردن تور در حاشیه رودخانه گاماسیاب اقدام به زنده گیری پرندگان از جمله سهره طلایی می کرد.

وی ادامه داد: محیط بانان در حین گشت زنی متوجه تورهای پهن شده در حاشیه روخانه شده و در ادامه تجسس موفق به دستگیری صیاد می شوند.

وی بیان کرد: وسایل و ادوات فرد متخلف از جمله تورهای صید پرنده جمع آوری و از این شکارچی یک قطعه سهره طلایی کشف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند بیان کرد: سهره طلایی یک پرنده اجتماعی است و در نزدیک جوامع محلی و بیشه زارها لانه درست می کند.

نجاری افزود: با توجه به زیبایی و فروش بالا ، زنده گیری این پرنده همواره مورد توجه صیادان است همچنین عده ای از ترکیب سهره طلایی و قناری نسل جدید از پرندگان که بسیار خوش آواز و زیبا هستند به وجود آمده که بسیار مورد استقبال دوستداران پرنده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: سازمان محیط زیست برای تنظیم جمعیت سهره طلایی و حمایت از افراد ساکن در جوامع محلی هر ساله مجوز زنده گیری سهره طلایی را تنها برای ساکنان این جوامع و کسانی که از طریق فروش پرنده امرار معاش می کنند صادر می کند.

نجاری بیان کرد: این پروانه تا پایان بهمن ماه اعتبار دارد و فرد دارای پروانه می تواند هفته ای چهار نوبت و در هر نوبت 10 قطعه سهره شکار کند.

پیش از این یک دهیار در نهاوند به علت سوء مدیریت پسماند های روستایی به کاشت 50 اصله درخت و 2 دهیار دیگر به همین علت به همکاری در محیط بانی محکوم شدند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما