تازه های سایت

کد مطلب: 33465
16. آبان 1396 - 8:46
وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی شهرستان نهاوند به عنوان یکی از قطب‌های اصلی ورزش استان به نحوی است که باید خارج از نوبت مسؤولان در اندیشه رسیدگی به آنها باشند.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، نهاوند یکی از قطب‌های اصلی ورزش استان بوده و همواره در قهرمان‌پروری و افتخارآفرینی برای ورزش استان نقشی غیرقابل انکار داشته است. بر همین اساس وضعیت زیرساختی ورزش نهاوند باید پاسخگوی استعدادهای نابی باشد که در این شهرستان وجود دارند.

در حال حاضر 9 پروژه ورزشی نیمه تمام در نهاوند وجود دارد که وعده‌های امروز و فردای متولیان نتوانسته کمکی به تسهیل در روند اجرایی این پروژه‌ها کند.

برخی از این پروژه‌ها در حد اسم باقی مانده‌اند و کلنگی که سال‌ها پیش بر زمین زده شد همچنان در زمین گیر کرده است، برخی دیگر هم که نیمه‌کاره مانده است و شاید زمان اتمام و تحویل عمر مفید آنها به سر برسد. پروژه‌هایی که نیاز مالی و اعتباری بالایی برای تکمیل یا بهره‌براری از آنها نیاز است و گزینه بخش خصوصی شاید برای این شرایط اولویت بهتری باشد تا اینکه برای اختصاص و دریافت اعتبارات مورد نیاز دست روی دست گذاشت.

این پروژه‌ها شامل پروژه مجتمع ورزشی بانوان نهاوند، پروژه سالن باستانی نهاوند، زمین چمن برزول، زمین چمن فیروزان، زمین چمن گیان، سالن ورزشی باباقاسم، سالن باستانی دهفول، سالن ورزشی قلعه‌قباد و خوابگاه ورزشکاران نهاوند است.

*مجمتع بانوان، نیمه کاره‌ی 10 ساله

عملیات اجرایی پروژه مجتمع ورزشی بانوان نهاوند با 6 هزار و 788 مترمربع مساحت در سال 86 آغاز شد که اعتبار این پروژه از محل اعتبارات ملی است و تاکنون برای این پروژه 4 چهار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و در حال حاضر 62 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که شامل یک استخر، یک سالن چند منظوره، یک خوابگاه ورزشی و سالن تکواندوست و اعتبار مصوب این پروژه در سال 95، 170 میلیون تومان بود که تاکنون این اعتبار تخصیص نداشته است.

*زمین چمنی که 500 میلیون پول می‌خواهد

 پروژه زمین چمن برزول از محل اعتبارات ملی، با مساحت 10 هزار و 400 مترمربع مساحت در سال 90 آغاز شده است و تاکنون برای این پروژه 520 میلیون تومان هزینه شده که 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای اتمام این پروژه به 500 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

*سالن باستانی با 50 درصد پیشرفت

پروژه سالن باستانی نهاوند از محل اعتبارات استانی با مساحت 620 مترمربع نیز یکی دیگر از پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی شهرستان نهاوند است که 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. تاکنون 387 میلیون تومان برای آن هزینه شده و امسال حدود 252 میلیون اعتبار برای این پروژه تصویب شده است که تاکنون 76 درصد تخصیص پیدا کرده و نماینده شهرستان نهاوند در مجلس شورای اسلامی پیگیر تأمین اعتبار برای این پروژه است.

*پروژه‌ای با مانع چاه خشک شده!

پروژه خوابگاه ورزشکاران نهاوند نیز به شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور که زیر نظر وزارت ورزش قرار دارد واگذار شده و این پروژه توسط این شرکت تأمین اعتبار و ساخته می‌شود. پروژه زمین چمن فیروزان نیز با مساحت 5 هزار مترمربع است که تاکنون برای این پروژه 500 میلیون تومان هزینه شده است. این پروژه 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و چاه این زمین چمن خشک شده بود که برای حفر چاه این زمین 17 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

*تخصیص اعتبار چه شد؟

هرچند رئیس ورزش و جوانان شهرستان پیش از این از اختصاص اعتبار پروژه زمین چمن گیان از محل اعتبارات استانی یک میلیارد و 500 میلیون تومانی خبر داده بود اما تاکنون تخصیص پیدا نکرده و این پروژه 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. همچنین پیمانکار پروژه سالن ورزشی قلعه قباد نیز مشخص شده و کار در حال انجام و در مراحل پایانی است.

*اعتباری که تخصیص نیافت

در سال 95 کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نهاوند یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار برای پروژه‌های ورزشی نهاوند در نظر گرفت که تاکنون از این اعتبار مبلغی تخصیص پیدا نکرده و در صورت تخصیص این اعتبار بسیاری از مشکلات پروژه‌های نیمه تمام برطرف می‌شود.

*ماحصل دیداری که هنوز به نتیجه نرسیده است

چندی پیش نماینده نهاوند در مجلس شورای اسلامی دیداری با مسؤولان ورزش و جوانان شهرستان داشت که قرار شد برخی پروژه‌های نیمه کاره شهرستان از جمله استخر سرپوشیده مجموعه ورزشی بانوان، سالن باستانی مجموعه ورزشی علیمرادیان، سالن باستانی دهفول، خوابگاه ورزشکاران، زمین چمن برزول و رزینی و همچنین سایر پروژه‌های ورزشی شهرستان در سال 96 به صورت تلفیقی از ردیف‌های استانی، سهم 27 درصد و اعتبارات ملی، به ترتیب پروژه‌های اصلی و اولویت‌دار ورزش شهرستان تکمیل و به بهره‌برداری برسد که فعلا خبری نیست.

این در حالیست که به پایان فصل کاری نزدیک می‌شویم و هنوز اقدام اجرایی انجام نشده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما