تازه های سایت

کد مطلب: 33259
4. آبان 1396 - 8:16
فرماندار نهاوند گفت: بزرگ‌ترین گلخانه ‌غرب کشور با مساحت ۲۵ هکتار در نهاوند احداث می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، کریم حمیدوند بعد از ظهر دیروز در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان نهاوند ،اظهار داشت: با توجه به طرفیت‌های شهرستان نهاوند در بخش کشاورزی اگر تحصیلکرده‌های رشته‌های  کشاورزی ما در شهرستان بیکار باشند جای تأسف بسیار دارد.

وی تصریح کرد: احداث گلخانه‌‌ها مقررات خاصی دارد و برای احداث گلخانه‌ها در زمین‌‌های کوچک مجوز نمی‌دهند ولی در شهرک‌های گلخانه‌ای به نسبت متقاضی می‌توانند قطعات زمین را تغییر دهند و این یکی از مزیت‌های بسیار خوب شهرک‌های گلخانه‌ای است.

حمیدوند افزود: در حال پیگیری هستیم که یک زمین 14 هکتاری در روستای علمدار شهرستان نهاوند را به شهرک گلخانه‌ای تبدیل کنیم و 10 هزار هکتار زمین در شهر برزول را برای احداث فاز دوم شهرک گلخانه‌ای در نظر گرفته‌ایم که هدف اصلی از احداث این گلخانه‌ها ایجاد اشتغال خصوصا برای تحصیل کرده‌های رشته کشاورزی در نهاوند است.

وی عنوان کرد: همه کشاورزان شهرستان در صورت تمایل برای احداث گلخانه می‌توانند زمین و آب را در اختیار شرکت شهرک گلخانه‌ای قرار دهند و این شرکت برای آن‌ها گلخانه احداث می‌کند.

فرماندار نهاوند بیان کرد: بزرگترین گلخانه در غرب کشور با مساحت 25 هکتار در شهرستان احداث می‌شود که کارهای مقدماتی این پروژه انجام شده است و جهاد کشاورزی باید در این زمینه پیگیر باشد و قطعا با احداث این گلخانه‌ها در شهرستان می‌تواند گام موثری در ایجاد اشتغال باشد.

حمیدوند به تسهیلات ایجاد اشتغال در روستاها اشاره کرد و گفت: دولت برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری تسهیلات خوبی در نظر گرفته است و سهم استان همدان از این تسهیلات 50 میلیارد تومان است.

وی اظهار داشت: این تسهیلات در کشور و در استان شناور هستند و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و ما هر چه بتوانیم طرح بیشتری در این خصوص ارائه بدهیم می‌توانیم تسهیلات بیشتری دریافت کنیم.

حمیدوند تاکید کرد: برای جذب این تسهیلات در شهرستان همه ادارات موظف هستند که تلاش کنند و نهایت همکاری را داشته باشند و برای جذب این تسهیلات‌ باید فراتر از روند اداری پیگیر باشند و برای جذب این تسهیلات در شهرستان باید طرح‌های کشاورزی و صنایع تبدیلی در اولویت قرار بگیرند.

فرماندار نهاوند تصریح کرد:  روند جذب تسهیلات توسط  نهادهای بسیج سازندگی، کمیته امداد و بهزیستی شهرستان و نحوه همکاری بانک‌های عامل در این خصوص باید مورد بررسی قرار بگیرد و این دستگاه‌ها گزارشی موظفند از این روند در کمیته اشتغال شهرستان ارائه دهند تا در صورت وجود مشکلات در این زمینه، مشکلات و موانع را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما