تازه های سایت

کد مطلب: 32862
10. مهر 1396 - 8:01
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: میزان بارش در ایستگاه «وراینه» محدوده مطالعاتی نهاوند ۷۲۱ میلی‌متر بوده که نسبت به بارش ۸۱۱ میلی‌متر در مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش دارد.

به گزارش پایگاه خبری گرو, منصور ستوده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی سال آبی ۹۵-۹۶ حدود ۴۰۶ میلیمتر برف و باران در همدان بارید.

وی با اشاره به اینکه بارش استان همدان در مدت مشابه سال ۹۴-۹۵ حدود ۴۶۵ میلی‌متر و متوسط بلندمدت ۳۵۳ میلی‌متر بوده است، افزود: بارش‌های امسال نسبت به مدت مشابه سال آبی ۹۴-۹۵، ۱۳ درصد کاهش و در مقایسه با متوسط بلندمدت ۱۵ درصد افزایش داشته است.

ستوده بیان کرد: در محدوده مطالعاتی همدان - بهار ایستگاه سد اکباتان ۴۰۱ میلی‌متر بارندگی رخ داده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۴۴۱ میلی‌متر بوده که ۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی میزان بارندگی در ایستگاه «وسج» محدوده مطالعاتی نهاوند در سال گذشته را ۵۸۲ میلی‌متر اعلام کرد و گفت: امسال در این ایستگاه ۴۱۸ میلی‌متر بارندگی گزارش شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان بیان کرد: میزان بارش در ایستگاه «وراینه» محدوده مطالعاتی نهاوند ۷۲۱ میلی‌متر بوده که نسبت به بارش ۸۱۱  میلی‌متر در مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال آبی ۹۵ تاکنون در ایستگاه «آق کهریز» همدان-بهار ۲۹۹میلیمتر بارندگی رخ داده است، افزود: میزان بارندگی سال گذشته در این ایستگاه ۳۵۰ میلی‌متر بوده که مقایسه این دو عدد کاهش ۱۵ درصدی بارندگی در این منطقه را نشان می‌دهد.

ستوده با بیان اینکه ایستگاه قهاوند در محدوده مطالعاتی رزن ـ قهاوند ۳۰۰ میلی‌متر بارندگی داشته است، گفت: میزان بارندگی ثبت شده در این ایستگاه در مدت مشابه سال گذشته ۲۷۷ میلی‌متر بوده که مقایسه آنها خبر از افزایش ۸ درصدی دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته در ایستگاه «خمیگان» محدوده مطالعاتی رزن-قهاوند ۳۳۱ میلی‌متر بارندگی ثبت شد، عنوان کرد: میزان بارندگی امسال در این ایستگاه برابر ۳۰۰ میلی‌متر بوده که نشاندهنده کاهش ۹ درصدی بارندگی منطقه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما