تازه های سایت

کد مطلب: 32637
26. شهريور 1396 - 11:26
خانه امید بازنشستگان در نهاوند باهدف ایجاد مکانی برای آرامش و نشاط بازنشستگان به‌عنوان سرمایه‌های جامعه احداث می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، بازنشستگان و سالخوردگان هر جامعه‌ای گنجینه‌های ارزشمندی از تجربیات بکر و نو هستند که در سال‌های فراغت از کار و تلاش نیازمند داشتن محیطی آرام هستند تا برنامه‌های متناسب با سن‌وسال آن‌ها در این محیط‌ها برایشان اجرا شود.

احداث خانه " مهر امید " طرحی است که چندین سال است در کشور اجرا می‌شود و در این طرح مکان‌هایی با کاربری‌های مختلف برای بازنشستگان احداث می‌شود و مورد استقبال این قشر قرارگرفته است تا در محیطی خانوادگی از حضور در این مکان‌ها لذت ببرند.

علی حاج قربان مدیر امور استان‌های صندوق بازنشستگی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: هدف از ایجاد این خانه‌های امید فراهم آوردن محیطی سالم و بانشاط برای بازنشستگان عزیزی است که سال‌ها در کشور تلاش کرده‌اند و امروز وظیفه ما خدمت به آن‌ها است.

وی اظهار داشت: بیش از یک‌میلیون و ۳۶۲ هزار بازنشسته کشوری در کشور وجود دارد که نیازمند توجه و هستند که با احداث خانه‌های امید بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی در این مکان‌ها برگزار می‌شود و نشاط به این جامعه تزریق می‌شود.

حاج قربان افزود: باهدف پیدا کردن مکان‌ها مناسب برای احداث این خانه‌های امید تعدادی کارشناس با رعایت الزامات دیگری به شهرهای مختلف اعزام می‌شوند و سعی می‌کنند بهترین نقاط شهر را با توجه به ترافیک، دسترسی داشتن پارک و فضای سبز را برای بازنشستگان احداث کنند.

وی عنوان کرد: خانه امید شامل یک مجتمع رفاهی و اداری است که در آن فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی، ادبی و خدمات رفاهی، مشاوره و اداری به بازنشستگان کشوری ارائه می‌شود.

 

1401723

**** بازدید نماینده، فرماندار و مسئولان نهاوند به همراه مسئولان کشوری از محل احداث خانه مهر نهاوند

 

مدیر امور استان‌های صندوق بازنشستگی کشور که در حاشیه بازدید از محل احداث خانه امید شهرستان نهاوند سخن می‌گفت، ادامه داد: ۲۲ مرکز استان از خانه امید بهره‌مند هستند و ۸ خانه امید هم در حال ساخت است که خدمت خوبی به بازنشستگان است.

وی گفت: این فعالیت‌ها و کارها در راستای تکریم مقام و جایگاه والای آن‌ها و ایجاد محیطی شاد و آرام در راستای تأمین سلامت جسم و روح آن‌ها است.

حسن بهرام نیا نماینده نهاوند در مجلس نیز از پیگیری‌ها برای احداث خانه مهر امید در نهاوند خبر داد و گفت: موافقت‌نامه احداث خانه امید بازنشستگان نهاوند در زمینی به مساحت ۶۰۰ مترمربع در پارک آزادگان امضا شد.

وی اظهار داشت: بازنشستگان از سرمایه‌های کشور هستند و هر کاری که می‌توانیم باید برای این عزیزان انجام دهیم به همین دلیل در دیدار با وزیر راه این خواسته بازنشستگان نهاوند مطرح شد و با قول مساعد وزیر پیگیری شد.

نماینده نهاوند در مجلس افزود: در روزهای گذشته هیئت کارشناسی برای بازدید از مکان این خانه به نهاوند سفر کرد و با مساعد مسئولان نهاوند و شورای شهر زمین بسیار خوبی در مکانی مناسب در پارک آزادگان برای احداث خانه امید نهاوند اختصاص یافت.

 

*** طرح خانه مهر امید

 

وی گفت: خانه امید شهرستان نهاوند در 600 مترمربع مساحت با یک میلیارد تومان اعتبار در مدت یک سال در بوستان آزادگان این شهرستان ساخته می‌شود تا بازنشستگان نهاوندی از آن استفاده کنند.

بهرام نیا اظهار داشت: 11 درصد جمعیت بازنشستگان کشوری استان در حدود ۳۴۰۰ نفر در نهاوند هستند وزندگی می‌کنند لذا احداث و راه‌اندازی خانه امید باهدف برگزاری و اجرای همه امورات اداری و رفاهی بازنشستگان کشوری ر این شهر بسیار مناسب است.

قطعاً احداث این خانه در نهاوند و سایر نقاط کشور تأثیر بسزایی در روحیه بازنشستگان دارد که باید توسط مسئولان جدی گرفته شود و خدمتی باشد برای کشانی که سال‌های زیادی از عمر خویش را درراه خدمت به مردم سپری کرده‌اند.

3400 بازنشسته کشوری نهاوند نیز در صورت تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن این طرح صاحب مکانی تفریحی و فرهنگی و اداری می‌شوند که بسیار یاز نیازهای آن‌ها و خانواده‌هایشان را برطرف می‌کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما