تازه های سایت

کد مطلب: 32635
26. شهريور 1396 - 8:31
رئیس نظام پرستاری همدان از مشکل کمبود نیروی پرستار و پزشک برای بهره‌برداری بیمارستان‌های افتتاح شده در همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، هادی زرینی با اشاره مشکل استخدامی نیروهای پرستار در همدان اظهار کرد: در حال حاضر مشکل استخدامی وجود دارد و بیمارستان‌ها نیز درگیر این مسئله هستند.

وی با اشاره به اینکه مشکل ما پرستار نیست و مشکل کمبود مجوز استخدامی است، ادامه داد: وضعیت دولت نیز به گونه‌ای بوده که مجوز استخدامی وجود ندارد که در حد نیاز دانشگاه علوم پزشکی باشد.

رئیس نظام پرستاری همدان با بیان اینکه با این شرایط دانشگاه مجبور است نیاز خود را از طریق نیروهای قراردادی، شرکتی و طرحی تامین کند، ادامه داد: بیمارستان، نیروهای شرکتی را از درآمد اختصاصی خود بیمارستان جذب می‌کند.

وی افزود: این بستگی به این موضوع دارد که بیمارستان درآمدزاست یا اینکه می تواند از سود خود نیروی شرکتی جذب کند؟.

رئیس نظام پرستاری همدان با بیان اینکه در این بین مهم است که شرکتی بتواند به تعهدات خود عمل کرده و حقوق نیروها را به موقع بدهد، گفت: با مشکلات فراوان توانستیم طی 20 روز اخیر عیدی نیروهای شرکتی را شرکت دریافت کنیم.

زرینی با بیان اینکه متاسفانه هنوز نیروهای شرکتی بن لباس و ... را دریافت نکرده‌اند، گفت: شرکتی که بتواند حقوق نیروها را به موقع پرداخت کند، از فعالیت آنها استقبال خواهیم کرد تا هنگامی که مجوز استخدامی صادر شود.

وی افزود: استفاده از نیروی شرکتی در واقع علامت درمانی است و علت نیست، هر بیمارستانی می‌تواند با توجه به درآمد خود درخواست نیروی شرکتی دهد و دانشگاه علوم پزشکی نیز در این رابطه مخالفتی نمی‌کند.

رئیس نظام پرستاری همدان با بیان اینکه مردادماه امسال شرکت قبلی تغییر و شرکت جدیدی وارد فعالیت شده است، گفت: تا مرداد سال آینده می‌توان بار دیگر مجوز شرکتی صادر کرد اگر درآمد اختصاصی خوب باشد.

وی در رابطه با افتتاح چند بیمارستان جدید که آیا می‌تواند موضوع جذب نیروها را حل کند؟ افزود: یکی از مشکلات نیز همین است و در بیمارستان شهید قدوسی نهاوند، سوختگی بعثت و بیمارستان اسدآباد به علت جابجایی نیرو کم داریم.

زرینی با تاکید به اینکه مجوز استخدامی این بیمارستان‌ها به وزارت بهداشت ارسال شده است، افزود: اینکه تعداد نیروها نسبت به تخت چقدر باشد، ارسال شده است؛ اما متاسفانه فعلا وزارت بهداشت مجوز استخدام نداده است.

وی گفت: با این شرایط این بیمارستان‌ها باید نیروهای شرکتی جذب کنند و هنوز درآمدی نداشته‌اند که بخواهند نیروی شرکتی جذب کنند مگر اینکه از درآمد اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی این اقدام صورت گیرد.

رئیس نظام پرستاری همدان با اشاره به اینکه اکنون مشکل افتتاح بیمارستان شهید قدوسی نهاوند به دلیل کمبود پرستار و پزشک است، خاطرنشان کرد: در بخش سوختگی بیمارستان بعثت نیز همین مشکل وجود دارد و قرار بود این بخش با همین شرایط افتتاح شود.

وی با بیان اینکه به مدیر پرستاری استان و مدیر بیمارستان بعثت اطلاع داده‌ایم که این کار به صلاح نیست چون بسیاری از پرستاران اضافه کار اجباری دارند و قرار است حقوق آنها هشت ماه بعد پرداخت شود، گفت: اگر بخش دیگری با همین نیروها افتتاح  شود و فشار کاری افزایش یابد، خدمات خوبی به مردم ارائه نمی‌شود.

زرینی با اشاره به اینکه این موضوع باید بخشنامه شود و زیرساخت آن فراهم شود و امکاناتی باشد که بتوانیم خدماتی را طبق نیاز مردم ارائه دهیم، افزود: فایده‌ای ندارد که بخشی افتتاح و خدمات ناقص به مردم ارائه شود.

وی با بیان اینکه به مدیر پرستاری استان و مدیر بیمارستان بعثت تاکید شده تا ردیف استخدامی دریافت نکرده‌اند، افتتاح بیمارستان سوختگی بعثت به کمک نیروهای طرحی انجام نشود، گفت: قرار بود از بخش‌های دیگر به بخش سوختگی، نیرو اضافه شود که برخی از نیروها تماس گرفته و اعلام نارضایتی کردند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما