تازه های سایت

کد مطلب: 32451
14. شهريور 1396 - 15:52
امام‌جمعه نهاوند گفت: شهید آیت‌الله علی قدوسی به‌عنوان اولین دادستان انقلاب اسلامی فردی مردمی و انقلابی بود و امام خمینی (ره) به دلیل اعتمادی که به وی داشت، سمت‌های مهمی را در اختیار این مرد باتقوا قرارداد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی در مراسم سالروز شهادت شهید آیت‌الله قدوسی اولین دادستان کل کشور، گفت: باعث افتخار نهاوند است که فردی باتقوا و باایمان از این دیار به‌عنوان یک فرد انقلابی مورد اعتماد امام خمینی (ره) قرار می‌گیرد و مسئولیت مهمی همچون دادستانی کل کشور از طرف امام راحل به ایشان داده می‌شود.

وی اظهار داشت: شهید قدوسی از همان روزهای ابتدای شروع نهضت امام خمینی (ره) همواره در همه عرصه‌ها پشتیبان امام خمینی بود و در به ثمر نشستن انقلاب نقش مهمی داشت.

امام‌جمعه نهاوند افزود: این شخصیت پارسا و متعهد در قبل از انقلاب به فراگیری دروس حوزوی در نزد علمای بزرگ آن زمان همت می‌گمارد و موفق شد در سال 41 به درجه اجتهاد نائل شود.

وی عنوان کرد: شهید آیت‌الله قدوسی نقش مهمی در پرورش طلاب و روحانیون انقلابی و باتقوا بر عهده داشت و به همراه شهید بهشتی و دیگر بزرگان انقلاب مدرسه حقانی را بنا نهاد.

مغیثی گفت: بسیاری از بزرگان انقلاب اسلامی پرورش‌یافته مدرسه حقانی هستند که مدیریتش با شهید آیت‌الله قدوسی بود.

 

1390941

 

وی اظهار داشت: داشتن حسن نیت و تقوا از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید قدوسی بود و ایشان به رعایت نظم و مقررات در مدرسه حقانی بسیار تأکید داشت و علمای بزرگی از این مدرسه تحویل دین اسلام شد.

امام‌جمعه نهاوند افزود: در ایام پیروزی انقلاب اسلامی نقش شهید قدوسی درزمینه سازی برای ورود امام و استقبال از ایشان بسیار مهم بود و همواره در برپایی راهپیمایی‌ها نقش محوری داشت.

وی بیان داشت: مردم منطقه نهاوند نیز از برکات وجود وی و پدر بزرگوارشان در این منطقه بهره بردند و در ایام قبل از انقلاب نیز مردم از منبرهای شهید قدوسی بارها نام امام خمینی (ره) را شنیده بودن که این موضوع حساسیت ساواک را برانگیخته بود.

مغیثی با اشاره به خدمات شهید قدوسی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این شهید والامقام مورد اعتماد امام خمینی (ره) بود به‌طوری‌که در سمت‌های گوناگون منشأ خدمت برای مردم بود و از طرف امام راحل به‌عنوان اولین دادستان کل کشور منصوب شد.

 

 

امام‌جمعه نهاوند گفت: در اوایل انقلاب به‌خوبی دادستانی را ساماندهی کرد و با منافقان و گروهک فرقان باقدرت برخورد کرد و با همکاری شهید بهشتی قوه قضائیه را سامان بخشید.

وی با اشاره به سجایای اخلاقی شهید قدوسی اظهار داشت: این مرد پارسا و باتقوا و ساده‌زیست درراه انقلاب اسلامی پسر بزرگش را در جبهه‌های جنگ تحمیلی تقدیم انقلاب کرد تا نشان دهد همواره درراه اسلام و انقلاب قدم برمی‌دارد.

مغیثی گفت: شهید قدوسی به‌هیچ‌عنوان از بیت‌المال استفاده نمی‌کرد و خود را وقف خدمت به مردم کرده بود که این ویژگی ایشان باید برای همه ما درس باشد و پیام برگزاری مراسم امروز نیز دریافت همین پیام است.

امام‌جمعه نهاوند افزود: منافقان کوردل که این‌همه مجاهدت و تلاش خستگی‌ناپذیر این عالم انقلابی و مجاهد نستوه را مشاهده می‌کردند سرانجام در 14 شهریور سال 60 با انفجار بمبی در دفتر دادستانی کل کشور آیت‌الله شهید علی قدوسی را به شهادت رساندند و این یار امام و انقلاب به دیدار فرزند شهیدش شتافت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما