تازه های سایت

کد مطلب: 32368
8. شهريور 1396 - 16:00
حضور و خدمت خالصانه و بی‌منت پنج گروه جهادی دانشجویی در برخی روستاهای محروم شهرستان نهاوند سبب شد تا مردم این روستاها در انجام کارها به ویژه پروژه‌های عمرانی مشارکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، اردوهای جهادی از ابتکارات بسیار خوب و اثرگذار بسیج در حوزه خدمت‌رسانی خالصانه و بی‌منت به محرومان و مستضعفان و همچنین آباد کردن مناطق محروم در کشور است که به لطف خداوند منان در همدان نیز با همکاری و مشارکت جوانان به ویژه دانشجویان پا گرفته و هر روز با قوت و قدرت بیشتری به راه خود ادامه می‌دهد. از جمله شهرهایی که توانسته از این نعمت بزرگ بهره‌مند شود شهرستان نهاوند است. حضور پنج تیم جهادی دانشجویی در پنج روستای محروم این شهر توانسته تاثیرات به سزایی در این منطقه بگذارد آنچه می‌خوانید شرح این فعالیت‌ها از زبان مسئول بسیج دانشجویی شهرستان نهاوند است. 

روح الله سوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با تشریح فعالیت گروه‌های جهادی در شهرستان نهاوند اظهار داشت: پنج گروه جهادی از ابتدای مردادماه در شهرستان نهاوند حاضر شده و تاپایان این ماه نیز به فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی خود ادامه دادند.

 وی افزود: چهار تیم از پنج تیم جهادی اعزام شده به شهرستان نهاوند فعالیت‌های خود را از 2 مردادماه آغاز کرده و در قالب گروه 50 نفره در چهار روستای چناری، بالاجوب، دلی سیراب و ازمهری خدمات فرهنگی، آموزشی و بهداشتی ارایه دادند.

مسئول بسیج دانشجویی نهاوند بیان کرد: یک گروه جهادی عمرانی نیز از 20  تا 30 مردادماه در روستای گنبد کبود در قالب یک تیم 10 نفره مستقر شده و در مدت 10 روز اقدام به ساخت منزل مسکونی برای نیازمندان کردند.

وی با تاکید براینکه اعضای تشکیل دهنده گروه‌های جهادی را دانشجویان دانشگاه‌های شهرستان نهاوند تشکیل می‌دهند تصریح کرد: در روستاهایی که گروه‌های جهادی خدمات فرهنگی، آموزشی و بهداشتی ارائه می‌دهند به دلیل عام بودن مخاطبان، برنامه‌ها با استقبال بیشتری همراه است.

سوری با بیان اینکه در هر روستا از هزار تا 1500 نفر در برنامه‌های فرهنگی، آموزشی وبهداشتی شرکت می‌کنند، عنوان کرد: به دلیل مقطعی بودن برنامه‌ها و دوره‎ای برگزار شدن اردوها، برنامه‌ها اثرگذاری عمیقی ندارد و لازم است تا برای کسب نتیجه بهتر اردوهای جهادی به صورت مستمر و در طول سال برگزار شوند.

وی با اشاره به استقبال مردم از حضور گروه‌های جهادی دانشجویی در منطقه ابراز کرد: معمولا با پایان یافتن دوره حضور این گروه‌ها در روستاها، مردم آن منطقه به دلیل رضایتمندی از اقدامات این گروه‌ها درخواست می‌کنند تا دانشجویان در جمع آنها بمانند و به فعالیت خود ادامه دهند اما متاسفانه به دلیل محدودیت زمان و منابع مالی این امر میسر نمی‌شود.

مسئول حوزه بسیج دانشجویی نهاوند افزود: باوجود استقبال مردم مناطق محروم از اردوهای جهادی و تاثیراتی که این دوره‌ها بر شخصیت و تفکردانشجویان دارد به دلیل وابستگی جوانان به فضای مجازی و برخی حرف‌ها و نقدهای نابه‌جا درباره این حرکت انقلابی، سبب شده تا اندکی حضور جوانان در اردوهای جهادی کاهش یابد که باید برای رفع این مشکل چاره اندیشی کرد.

ادامه یافتن فعالیت‌های گروه‌های جهادی دانشجویی تا پایان شهریورماه در استان

حسین عابدی‌مهر در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه 20 گروه جهادی در عرصه دانشجویی فعال هستند نیز اظهار داشت: با شروع فصل تابستان این تیم‌ها برای برگزاری اردوهای جهادی از 20 دانشگاه موجود در استان همدان فراخوان شده و به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

وی افزود: این افراد در تابستان امسال 90 روستای محروم در سطح استان را پوشش داده و خدمات فرهنگی، آموزشی، عمرانی، بهداشتی، مهارتی و مذهبی را به مردم منطقه ارایه می‌دهند.

مسئول اردوهای جهادی بسیج دانشجویی همدان بیان کرد: شناسایی مناطق و آماده‌سازی گروه‌ها برای شرکت در اردوهای جهادی در ابتدای تیرماه انجام شده و عملا فعالیت آنها از 20 تیرماه آغاز و تا پایان شهریورماه نیز ادامه می‌یابد.

این مسئول با بیان اینکه در هریک از این گرو‌ه‌ها 30 نفر فعالیت می‌کنند تصریح کرد: اردوهای جهادی دانشجویی استان همدان 10 روزه بوده و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اردوهای جهادی امسال مقدمه‌ای برای استمرار فعالیت‌ها در مناطق محروم استان است.

عابدی‌مهر تشریح کرد: تیم جهادی دانشجویی در مناطق محروم استان خدماتی مانند ساخت منزل برای محرومان، ساخت فضاهای بازی و ورزشی در روستاهای دارای زمین مناسب، برگزاری کلاس‌های قرآنی، عقیدتی، جشن تکلیف، یادواره شهدا، نماز جماعت، کلاس‌های مهارت‌های زندگی، روانشناسی، تربیت فرزند و غیره ارایه می‌دهند.

وی در ادامه گفت: برگزاری دوره‌های مهارتی برای آمادگی ورود به عرصه اشتغال با حضور اساتید فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم، اجرای پروژه غربالگری بیماری‌ها در منطقه، توزیع اقلام بهداشتی و آموزش‌های بهداشت فردی از دیگر برنامه‌های تیم جهادی دانشجویان در مناطق محروم است.

مسئول اردوهای جهادی بسیج دانشجویی همدان تاکید کرد: برگزاری کلاس‌هایی مانند صنایع دستی و فنی و حرفه‌ای در راستای اشتغال‌آفرینی و با تکیه بر ترویج اقتصاد مقاومتی در مناطق محروم استان همدان اجرا می‎شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضرمرحله اجرایی 17 پروژه عمرانی در مناطق محروم استان آغاز شده  و 3 پروژه نیز در شهریورماه امسال آغاز می‌شود.

عابدی‌مهر افزود: باتوجه به اینکه محور کار در اردوهای جهادی امسال بسیج دانشجویی فعالیت‌های عمرانی قرار داده شده است هفت پروژه در کبودرآهنگ، 4 پروژه در ملایر، 2 پروژه در نهاوند، یک پروژه در تویسرکان، سه پروژه در اسدآباد و یک پروژه نیز در شهرستان رزن پیش‌بینی شده که تا پایان شهریورماه امسال ساخت آنها محقق می‌شود.

 انتهای پیام/

دیدگاه شما