تازه های سایت

کد مطلب: 32316
5. شهريور 1396 - 11:41
نماینده مردم نهاوند در مجلس در دیدار با اعضای شورای شهر نهاوند گفت: کسی را برای تصدی شهرداری نهاوند انتخاب کنید که عشق کار داشته باشد، دغدغه او مردم و خدمت به آن‌ها باشد، کار بلد و باتجربه باشد و پروازی نباشد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، در اولین روزهای شروع به کار پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر نهاوند، حسن بهرام نیا نماینده مردم در مجلس با اعضای شورای شهر نهاوند نشست هم‌اندیشی برگزار کردند و پیرامون مسائل مختلف شهر نهاوند بحث و تبادل‌نظر کردند.

در این دیدار بهرام نیا با تبریک شروع به کار دوره جدید شورای شهر گفت: با انتخاب مردم و مقبولیتی که از سوی مردم کسب‌شده است، امروز شما کاری سخت و شکننده را پذیرفته‌اید و راهی سخت را در پیش رودارید که آرزوی توفیق و سربلندی، سلامتی و توان مضاعف و عاقبت‌به‌خیری را در این راه برای همه شما مسئلت می‌کنم.

وی افزود: لازمه طی طریق برای خدمت به مردم این است که همه باهم باشیم و در فعالیت‌ها به بهترین شکل همپوشانی داشته باشیم در این صورت هم خدا وهم مردم راضی خواهند بود.

نماینده نهاوند در مجلس با تشریح وظایف اساسی و پایه شورای شهر، گفت: ما در مجلس شورای اسلامی نظرمان این است که اختیارات شورای شهر افزایش‌یافته و بخشی از خدمات عمومی شهری به شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر واگذار شود.

وی گفت: ممکن است در سطح خرد و بخش اندکی از جامعه، برخی از شوراها در انجام وظایف ذاتی خود توفیقی نداشته باشند اما در سطح کلان و ملی مجموعه برآیند عملکرد شوراها به‌عنوان یک ظرفیت قابل‌قبول در رفع مشکلات شهر و مردم قابل‌توجه و قابل‌تأمل بوده است و تجربه نشان داده که هرکجا کارها به مردم واگذارشده، توفیق در خدمت‌رسانی بیشتر شده است لذا بر همین اساس ما هم تلاش خواهیم کرد تا حوزه اختیارات شما وسیع‌تر شود.

بهرام نیا افزود: آنچه امروز ما را در این جلسه گرد هم آورده است، تلاش برای رفع و باز کردن گرهی از مشکلات مردم و شهرمان است و همان‌طور که شما هم می‌دانید به اذعان بسیاری از مردم، کارشناسان و حتی برخی از اعضای مجمع نمایندگان استان، نهاوند در تراز و شأن جایگاه فرهنگی، تاریخی و اجتماعی که دارد به رشد و توسعه مطلوب و در حد انتظاری نرسیده و این وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی عنوان کرد: آنچه هدف مشترک ما است توسعه شهر و شهرستان است پس باید دست در دست دهیم و فارغ از نگاه‌های سیاسی آنچه را در چنته داریم در طبق اخلاص گذاشته و در قالب خدمت و خدمت‌رسانی به محضر مردم شریف ارائه نماییم.

در ادامه نماینده نهاوند در مجلس با اشاره به تعامل مثبت خود با دولت جدید و حمایت از وزرای انتخابی رئیس‌جمهور عنوان کرد: در بحث رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت، من به‌عنوان نماینده مردم در فهرست موافقان بیشتر وزرا ثبت‌نام کردم البته بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس توفیق حاصل شد که در دو نوبت و از دو وزیر بتوانم به‌صورت علنی دفاع کنم.

 بهرام نیا گفت: با این کار می‌خواستم به سهم خود زمینه تلاش و حرکت دولت در جهت رفع مشکلات اساسی جامعه که امروز عمده آن وضع معیشتی، اقتصاد و اشتغال است را فراهم کنم.

وی با اشاره به مشکلات نهاوند گفت: در شهرستان هم امروز ما با معضلاتی درزمینهٔ توسعه‌نیافتگی، فعال نبودن صنایع تولیدی و تبدیلی، نیاز مردم به تفریح، شادی و انبساط روحی، رعایت کامل حقوق شهروندی، توجه به مبلمان شهری، بافت‌های فرسوده، میراث فرهنگی و بسیاری از مسائل دیگر روبرو هستیم.

نماینده نهاوند در مجلس ادامه داد: البته اگر کمبودی هم هست ممکن است به‌صورت خاص کسی مقصر نباشد بلکه بخشی مربوط به فقدان منابع وزیر ساخت‌ها بوده کما اینکه اختلاف‌سلیقه‌ها و دخالت دادن آن در امور مردم نیز از سرعت و انرژی مسئولین در خدمت‌رسانی و رفع مشکلات کاسته است و حرکت روبه‌جلو را کند جلوه می‌دهد.

وی گفت: از شما عزیزان به‌عنوان دلسوزان شهر و منتخبین مردم دعوت می‌کنم که دست‌به‌دست هم داده و از ظرفیت‌های موجود، ظرفیت بنده و سایر مسئولین استفاده کنید، متقابلاً ما هم از ظرفیت‌های شما بهره خواهیم برد.

وی با اشاره به حساسیت کار اعضای شورای شهر افزود: در این ایام شما در آستانه امتحانی بزرگ قرارگرفته‌اید و من به‌عنوان وظیفه عنوان می‌کنم که ازآنجاکه قطعاً می‌خواهید در انتخاب‌های پیش رو عملکرد خوبی داشته باشید ملاک انتخاب شما عملکرد قابل‌قبول و تجربه افراد باشد.

بهرام نیا گفت: تلاش کنید ذهنیت‌های گذشته را در مورد انتخاب شهرداران پیشین از بین ببرید و طوری نباشد که شهرداری که توسط خود شورا انتخاب می‌شود کمتر از شش ماه بعد توسط همان افراد کنار گذاشته شود در انتخاب شهردار کسی را انتخاب کنید که عشق کار داشته باشد، دغدغه او مردم و خدمت به آن‌ها باشد، کار بلد باشد، پروازی نباشد و از تجربه کافی برخوردار باشد.

وی اظهار داشت: نیاز شهر ما امروز کار کردن است چون همه‌چیز هم وابسته به منابع نیست، بخشی از خدمت‌رسانی شهردار به خلاقیت، توانمندی و تجربه فرد منتخب شما بستگی دارد. لذا همه مردم از شما انتظار دارند که بهترین را انتخاب کنید حتی اگرچند روز پس‌وپیش و حتی دیرتر ولی انتخابی بهتر، چراکه این حق طبیعی شما و مردم است.

نماینده نهاوند در مجلس افزود: ما هم با تمام توان در خدمت شما خواهیم بود هر وقت لازم دیدید در جلسات شورا شرکت کرده و در کنار هم تلاش خواهیم کرد تا از ظرفیت‌های ملی، استانی، بخش خصوصی نهایت استفاده و بهره را برای توسعه شهرستان ببریم.

وی گفت: بحمدالله ترکیب شورای جدید هم ترکیب خوبی است، اعضای آن دارای تجربه، تخصص و ارتباطات مردمی خوبی هستند که ظرفیت مثبتی است و انشا الله به‌گونه‌ای از این ظرفیت استفاده شود که مردم راضی باشند و با تلاش‌هایی که در سایه همدلی صورت می‌پذیرد، جهت و سمت‌وسوی خدمت همه ما در جهت رفع دغدغه و نگرانی مردم و فراهم آوردن محیطی شاداب، آرام و دل‌نشین برای زندگی مردم باشد.

در پایان بهرام نیا با اشاره به برخی کارهای انجام‌شده ازجمله قرار گرفتن پروژه چهار خطه کردن راه نهاوند، آورزمان، ملایر در ردیف اعتبارات ملی، احیاء سد گرین و شروع عملیات اجرایی آن بااعتباری بالغ‌بر 350 میلیارد تومان، تکمیل، تجهیز و اخذ موافقت‌های لازم جهت استخدام نیروی بومی در بیمارستان جدید، توسعه دانشگاهی و موارد دیگر به تشریح ابعاد و تلاش‌های انجام‌شده تا به نتیجه رسیدن طرح‌های مذکور پرداخت و از اعضای شورای شهر خواست تا به‌عنوان کسانی که محل رجوع مردم هستند، ضمن اطلاع‌رسانی خدمات، ابهام‌های موجود در مورد برخی پروژه‌ها را برای مردم رفع کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

فقط زیر ساختهای شهر را درست کنید

دیدگاه شما