تازه های سایت

کد مطلب: 32096
20. مرداد 1396 - 13:11
امام‌جمعه نهاوند گفت: با توجه به تأکیدات رهبر انقلاب و مسئولان باید اولویت اصلی شهرستان در حوزه آسیب‌های اجتماعی ایجاد اشتغال باشد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان بابیان اینکه وظیفه اصلی شورای فرهنگ عمومی ترویج ارزش‌ها و نهادینه کردن آن‌ها و در سمت مقابل جلوگیری از ضد ارزش‌ها در جامعه است گفت: آنچه از قرآن و روایات می‌فهمیم آن است که اگر در جامعه‌ای ارزش‌ها حاکم شود و معروفات عمل شود آن جامعه مورد الطاف الهی قرار می‌گیرد و اگر ضد ارزش‌ها حاکم شد اولین دود آن به چشم خود مردم می‌رود.

وی اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید هر نعمت و خوبی از ناحیه اوست و هیچ مصیبتی به شما می‌رسد و هر بلایی و هر ناراحتی و مشکلی وجود دارد نتیجه عمل خود شماست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند افزود: اگر گناه در جامعه زیاد شود و هرکدام از ما به هر طریقی بتوانیم جلوی آن را بگیریم و نگیریم در آن شریکیم و اگر خدای‌ناکرده گناه در جامعه به حدی برسد که ما مستعد عذاب خداوند شویم هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد.

حجت‌الاسلام مغیثی گفت: حاکمیت ارزش‌ها و معروفات در جامعه به نفع خود ما و خانواده‌هایمان در دنیا و آخرت است و ما باید به دنبال آن باشیم که اولویت جامعه ما چه چیزی است و آنگاه به سمت پیش‌گیری و ممانعت از مشکلات قدم برداریم.

وی عنوان کرد: در بحث آسیب‌های اجتماعی بایستی اولویت‌ها شناسایی و روی آن‌ها کار کارشناسی انجام‌شده و با برنامه‌ریزی حرکت کنیم.

امام‌جمعه نهاوند در ادامه مشکل اصلی کشور را بحث اشتغال عنوان کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب هم در نام‌گذاری شعار سال و هم در بیاناتشان بر موضع تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال تأکیددارند بنابراین باید در جهت‌گیری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها درراه تحقق منویات ایشان قدم برداریم.

وی افزود: با توجه به اینکه اولویت اصلی مسئولان دولتی هم این مقوله است بایستی اولویت اصلی شهرستان هم در حوزه آسیب‌های اجتماعی مقوله اشتغال قرار گیرد.

در ادامه کریم حمیدوند فرماندار و نایب‌رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند در سخنانی بابیان اینکه جامعه ایرانی اسلامی باید عاری از هرگونه ضد ارزش‌ها باشد، گفت: این رخداد مستلزم ورود همه‌جانبه متولیان امور است تا ارزش‌های ناب اسلام و انقلاب اسلامی که مبتنی بر آموزه‌های دینی و قرآن کریم است در جامعه جاری و ساری شود.

وی اظهار داشت: مباحث و مسائلی که در این جلسه عنوان می‌شود باید در سطح جامعه خروجی داشته باشد و مهم‌ترین بحث در این حوزه شناسایی و بومی‌سازی مشکلات است.

فرماندار نهاوند گفت: بحث اشتغال که متأسفانه عامل اصلی معضلات اجتماعی است در دستور کار همه دستگاه‌های ذی‌ربط قرار دارد و در نهاوند نیز اقدامات خوبی پیش‌بینی و در حال اجراست.

وی برپایی بازارچه‌های کوچک در ایام هفته در نقاط مختلف شهر را از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده به‌منظور اشتغال‌زایی و همچنین دسترسی راحت مردم به ملزومات زندگی دانست و گفت: ما به دنبال حل مشکل اشتغال نهاوند به‌صورت نهادینه هستیم.

حمیدوند گفت: یکی از تجربیات خوبی که وجود دارد روستای دهفول این شهرستان است که توانسته با عزم خود مشکل اشتغال و درآمدزایی را از بین ببرد به‌نحوی‌که در حال حاضر در این روستا بیش از 300 کارگاه مبل و منبت‌کاری وجود داری و این موضوع باعث اشتغال بسیاری از جوانان روستاهای اطراف و حتی شهر نهاوند در این کارگاه‌ها شده است.

وی اظهار داشت: ما می‌توانیم کار مردم این روستا را سرلوحه خود قرار داده و هر نقطه از نهاوند را به‌عنوان یک پایلوت در تولیدات گوناگون قرار دهیم و با این کار هم مشکل اشتغال را حل کنیم و هم باعث از بین رفتن مشکلات و معضلات شهرستان شویم.

نایب‌رئیس شورای فرهنگ عمومی نهاوند یکی دیگر از مشکلات این شهرستان را نبود صنایع تولیدی و بسته‌بندی دانست و گفت: تمامی محصولات کشاورزی نهاوند به این دلیل به خارج از شهرستان و استان‌های دیگر صادر می‌شود و فرصت ایجاد اشتغال و درآمدزایی از شهرستان گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه شما