تازه های سایت

کد مطلب: 32011
14. مرداد 1396 - 8:44
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند خبر داد
پلمپ یک واحد کشتارگاه طیور در نهاوند
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان نهاوند گفت: با دستور مقام قضایی یک واحد کشتارگاه طیور در شهرستان نهاوند پلمپ شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گرو، گفت: در راستای اجرای قانون حفاظت و بهسازی محیط‌زیست، کشتارگاه طیور شهر نهاوند با درخواست اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند و دستور دادستان عمومی و انقلاب نهاوند و با همکاری نیروی انتظامی تعطیل و پلمپ شد.

وی اظهار داشت: به‌منظور تأمین بهداشت عمومی و حفظ محیط‌زیست در اجرای وظایف و مسئولیت‌های قانونی و سازمانی اقدام به پلمپ کشتارگاه طیور انجام شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان نهاوند افزود: این کشتارگاه کاستی‌ها و مشکلات زیادی درزمینهٔ زیرساخت‌های محیطی ازجمله نامناسب بودن سیستم تصفیه و دفع فاضلاب و استانداردهای محیط‌زیست دارد.

وی بیان داشت: در همین راستا به این واحد کشتارگاه درباره مشکلات و معضلات محیط‌زیستی بارها تذکر و اخطاریه قانونی آلودگی داده‌شده بود و هر بار مسئول این واحد قولی مبنی بر رفع مشکلات می‌داد که متأسفانه عمل نمی‌شد.

نجاری گفت: درنهایت این اداره هم بر اساس مسئولیت‌های قانونی در راستای تأمین سلامت مردم و محیط‌زیست اقدام به پلمپ این کشتارگاه کرد.

وی اظهار داشت: پس از ارجاع پرونده به مراجع قضایی و ارائه مستندات مربوطه مبنی بر تخلف زیست‌محیطی، درنهایت این کشتارگاه با دستور مقام قضایی پلمپ و از ادامه فعالیت آن جلوگیری شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان نهاوند ادامه داد: علاوه بر این نیز اهالی روستاهای مجاور این کشتارگاه بارها مراتب نارضایتی و شکایت خود را به مسئولین ذی‌ربط ازجمله دامپزشکی، مرکز بهداشت و محیط‌زیست اعلام کرده بودند.

وی ضمن تشکر از حساسیت مقام قضایی نسبت به موضوعات محیط‌زیست و همراهی وی در موضوعات مرتبط با این حوزه در شهرستان نهاوند، گفت: یکی از محورهای اصلی توسعه پایدار حفظ محیط‌زیست است و این اداره در رابطه با منافع و مصالح عمومی مردم فهیم شهرستان نهاوند با واحدهای صنعتی و تولیدی دارای آلودگی محیط‌زیست به‌شدت برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما