تازه های سایت

کد مطلب: 31970
11. مرداد 1396 - 7:33
حجت الاسلام عباسعلی مغیثی گفت: راه کمک مردم به سینمای انقلاب اسلامی تبلیغ و معرفی آن به مخاطبان است، البته فیلمسازان هم باید بتوانند ذائقه مردم و علاقمندان این حوزه را تأمین کنند.
جشنوار عمار,امام جمعه نهاوند

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی درباره حمایت از اکران کنندگان و فعالان مردمی جشنواره عمار گفت: آشنایی کمی با اکران کننده های فیلم عمار در این شهر دارم و قبل از برگزاری این جلسه نیز آشنایی آنچنانی با آنها نداشتم؛ در حقیقت میزان آشنایی من با آنها در اندازه همین جلسه برگزار شده بود.

وی افزود: سابقه آشنایی من با این جشنواره به قبل از برگزاری جلسه‌ با اکران کنندگان مردمی عمار در نهاوند برمی‌گردد که از طریق اخبار با برنامه ها و فیلم های این جشنواره آشنا شدم و برخی از فیلم‌های این جشنواره را مشاهده کردم.

امام جمعه نهاوند با اشاره به حمایت از اکران کنندگان عمار در نماز جمعه ادامه داد: آغاز به کار این جشنواره با سخنان مقام معظم رهبری همراه بوده است؛ همچنین محتواهایی که این جشنواره به مخاطبان ارائه می‌کند نسبت به ارزش‌های انقلاب و اسلام سازگاری داشته و از آن دفاع می‌کند.

*مصلی را در اختیار اکران کنندگان عمار می‌گذاریم

حجت الاسلام مغیثی خاطرنشان کرد: اگر اکران کنندگان عمار در نهاوند تمایلی به نمایش فیلم‌های خود در نماز جمعه داشته باشند می‌توانیم فضای مصلی را در اختیار آنها قرار بدهیم تا در روزهای جمعه به صورت منظم برای نمازگزاران نمایش فیلم داشته باشند. بخشی از مصلی نهاوند دارای سن است که می‌تواند فضایی برای نمایش فیلم‌های جشنواره عمار شود.

وی اضافه کرد: در بُعد فرهنگ‌سازی و تبلیغ هم هرکاری که از دست ما برای حمایت و معرفی جشنواره مردمی فیلم عمار ساخته باشد، انجام می‌دهیم زیرا حمایت از آنها را وظیفه خود می‌دانیم.

امام جمعه نهاوند یادآور شد: اکران کنندگان جشنواره عمار در نهاوند اگر بتوانند به صورت هفتگی و با تبلیغات فیلم‌های مناسب را آماده و پخش کنند می‌تواند در مسیر معرفی این جشنواره برای مردم بسیار مفید و موثر باشد.

حجت الاسلام مغیثی متذکر شد: متأسفانه در حال حاضر فیلم‌های مسئله دار، عامه پسند و مروج لودگی بیشتر مخاطب دارد اما فیلم‌هایی ارزشی که گاهی از شبکه‌های مختلف صدا و سیما هم پخش می‌شود، کمتر مخاطب دارد.

وی تصریح کرد: راه کمک مردم به سینمای انقلاب اسلامی تبلیغ و معرفی آثار این سینما به مخاطبان است تا شاهد جذب مردم به این حوزه از سینما باشیم؛ البته فیلمسازان هم باید بتوانند ذائقه مردم و علاقمندان این حوزه را تأمین کنند.

امام جمعه نهاوند خاطرنشان کرد: سینماگران و فیلمسازان باید به دنبال ساخت فیلم‌هایی باشند که مفاهیم و ارزش‌های انقلابی-اسلامی را دربر بگیرند؛ هنرمندان باید از هنر و توانایی خود استفاده کرده تا جاذبه لازم برای جذب مردم و مخاطبان را ایجاد کنند.

حجت الاسلام مغیثی در پایان سخنان خود گفت: بیشتر موافق هستم تا در فیلم هایی که قرار است ساخته شود برروی هنجارها و ناهنجاری‌های امروز جامعه کار شود تا این مسائل برای مردم و مخاطبان روشن و شود؛ در حقیقت برخی از هنجارشکنی‌ها همانند بی‌بندوباری، بدحجابی، لذت جویی، اعتیاد و طلاق است که خود را در سطح شهر و مراکز تفریحی نشان می‌دهد و پرداختن به آنها باید در اولویت قرار داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما