تازه های سایت

کد مطلب: 31969
11. مرداد 1396 - 7:29
مسئول پایگاه انتقال خون شهرستان ملایر گفت: شهرستان ملایر وضعیت بسیار خوبی از نظر اهدای خون دارد و علاوه بر تأمین نیاز شهرستان، نیاز خون نهاوند را تأمین می‌کند و بخشی هم به همدان ارسال می‌شود.
انتقال خون

به گزارش پایگاه خبری گرو، محمد زنداکبری با اعلام این خبر اظهار کرد: 12 هزار و 296 نفر طی یکسال گذشته به پایگاه انتقال خون شهرستان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد، 9043 نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه 8754 نفر از اهداکنندگان مرد و 289 نفر زن هستند، خاطرنشان کرد: همچنان مردان در اهدای خون پیشتاز هستند و زنان بین 4 تا 5 درصد اهداکنندگان را دربرمی‌گیرد.
زنداکبری با اشاره به معافیت 3253 نفر از اهدای خون عنوان کرد: این تعداد به دلایلی همچون استفاده از دارو، سابقه خالکوبی، حجامت، مصرف الکل، سابقه بازداشت و یا زندان و انجام اعمال دندانپزشکی به طور موقت شرایط مناسبی برای اهدای خون نداشتند.
وی با بیان اینکه اهداکنندگان به سه دسته مستمر، باسابقه و نخستین‌بار تقسیم می‌شوند، افزود: اهداکنندگان باسابقه بیش از یکسال از اهدای خون آنها گذشته است و اهداکنندگان مستمر کسانی هستند که طی یکسال حداقل یک‌بار خون می‌دهند به طوریکه 6241 نفر از اهداکنندگان خون در شهرستان از این دست هستند.
زنداکبری اظهار کرد: شهرستان ملایر وضعیت بسیار خوبی از نظر اهدای خون دارد و علاوه بر تأمین نیاز شهرستان، نیاز خون نهاوند را تأمین می‌کند و بخشی هم به همدان ارسال می‌شود.
وی توصیه کرد: اهداکنندگان شب قبل خواب کافی و مناسب داشته باشند و حتما قبل از اهدای خون صبحانه کاملی میل کنند همچنین بعد از اهدا حداقل تا یک ساعت استعمال دخانیات نداشته باشند، از فعالیت‌های سنگین خودداری کرده و 4 ساعت اول پس از اهدای خون مایعات بیشتری بنوشند.
مسئول پایگاه انتقال خون شهرستان ملایر در پایان از اهداکنندگان خون درخواست کرد برای اینکه سلامت خون اهدایی از فرد دهنده به گیرنده حفظ شود به سوالات معاینه پزشکی توسط پزشک متخصص پیش از اهدا صادقانه پاسخ دهند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما