تازه های سایت

کد مطلب: 31856
4. مرداد 1396 - 10:44
یکی از روحانیون نهاوند بعد از اجرای فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر توسط دو نفر مورد ضرب و شتم قرار گرفت و براثر شدت جراحت در بیمارستان بستری شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام مصطفی عبدالملکی یکی از روحانیون نهاوند و مسئول ستاد زکات کمیته امداد این شهرستان براثر ضرب و شتم دو جوان در بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان نهاوند بستری شد.

جمعی از روحانیون و اعضای ستاد احیا شهرستان نهاوند به همراه فرمانده سپاه، دادستان، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس دادگستری، معاون فرماندار، امام‌جمعه شهر فیروزان و مدیر حوزه علمیه نهاوند با حضور در بیمارستان از این روحانی آمربه‌معروف عیادت کردند.

حجت‌الاسلام مصطفی عبدالملکی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گرو، در مورد جزئیات این حادثه گفت: ساعت حدود 8 غروب بود که در منزل و مشغول مطالعه بودم که صداهایی زننده از پشت پنجره آشپزخانه به گوش می‌رسید که بسیار زشت بود.

وی اظهار داشت: پنجره آشپزخانه ما به سمت کوچه‌ای است که مقابل آن باغی قرار دارد و مکانی کم رفت‌وآمد است وقتی برای پیگیری علت این صداها رفتم متوجه شدم که یک دختر و پسر در وضعیتی بسیار بد و تکان‌دهنده در حال انجام کارهای خلاف عفت عمومی هستند و حرکات زننده‌ای انجام می‌دهند.

عبدالملکی می‌گوید: برای تذکر به آن‌ها از منزل خارج شدم و به آن‌ها با ملایمت گفتم که این کارها درست نیست و اینجا خانواده زندگی می‌کند که پسر جوان با گستاخی به من گفت من ساکن همین آپارتمان هستم و به تو ارتباطی ندارد و گفت مگر شما همین روحانی ساکن این آپارتمان نیستید که این در حالی بود که من نمی‌دانستم این فرد در این ساختمان زندگی می‌کند ولی او من را شناخت و گفت به تو ربطی ندارد.

 

1349459

 

این روحانی نهاوندی ادامه داد: بعد از تذکر به آن‌ها گفتم که ازاینجا بروید ولی پسر جوان به من گفت تو را می‌شناسم تو طلبه‌ای بیشتر نیستی چرا فکر می‌کنی همه باید از شماها بترسند و با گستاخی تمام، الفاظی به کاربرد که شایسته خودش بود و دختر جوان هم در حمایت از گفته‌های این پسر مرا مسخره می‌کرد و باهم می‌خندیدند.

وی می‌گوید: بعدازاین حرف‌ها مقداری از غیرت و لزوم رعایت شئونات عمومی برای این جوان گفتم ولی گوش او بدهکار نبود به همین خاطر به منزل برگشتم که در قسمت عمومی این آپارتمان جمعی از ساکنان بودند که من این ماجرا را به آن‌ها و مدیران ساختمان توضیح دادم و گفتم بهتر است جوانان ساکن این آپارتمان را و فرزندانتان را نصیحت‌کنید که در مکان‌های عمومی این کار را نکنند چون زن و بچه مردم در اینجا زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: وقتی‌که مدیر ساختمان را صدا کردم و در حال تعریف ماجرا بودم این جوان به همراه یکی از دوستانش به داخل لابی آمدند و نزدیک من شد و گفت: شیخ ما همسایه هستیم اصلاً به تو ربطی ندارد ما اینجا چکار می‌کنیم حالا تو چه‌کاره‌ای که برای من صورت‌جلسه می‌نویسی و مرا هل داد و شروع کرد به فحاشی و با مشت به‌صورت من زد.

وی افزود: وقتی‌که باهم درگیر شدیم از پشت به همراه دوستش به من حمله کرد و من را به زمین زدند و با مشت و لگد ضرباتی را به‌صورت و شکمم وارد کردند و لباسهایم را پاره کردند.

 

 

عبدالملکی گفت: با کمک زن و مردهای همسایه از زیردستان این دو نفر نجات پیدا کردم وبه بیمارستان منتقل شدم که دکتر به علت شدت جراحت دو شب است که من را بستری کرده است.

وی ادامه داد: برای تکمیل روند درمان، پزشکان یک سری آزمایشات را انجام دادند و عکس‌برداری کردند و به علت احتمال خونریزی داخلی فعلاً تحت درمان هستم.

**** با عاملان این حادثه برخورد قاطع می‌شود

سرهنگ کامران کریمی فرمانده سپاه ناحیه نهاوند و دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی منکر شهرستان نهاوند در مورد این حادثه گفت: حجت‌الاسلام مصطفی عبدالملکی مسئول ستاد زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) نهاوند است که به‌شدت مورد ضرب‌وجرح دو جوان قرارگرفته است و این موضوع با شدت و فوریت پیگیری خواهد شد.

وی اظهار داشت: با عاملان این حادثه تأسف‌برانگیز با هماهنگی نهادهای مربوطه برخورد قاطع می‌شود تا این اتفاقات دیگر تکرار نشود.

 

1349461

 

فرمانده سپاه نهاوند گفت: عاملان حمله به روحانی آمربه‌معروف دو نفر بوده‌اند که یک نفر از آن‌ها شناسایی و نفر دوم هم تحت پیگرد قرار دارد.

کریمی گفت: مجموعه پلیس، دستگاه قضایی و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در حال بررسی موضوع و دستگیری عاملان این حرکت گستاخانه هستند و ستاد احیا امربه‌معروف نهاوند نیز پیگیر جدی این ماجرا خواهد بود.

وی اظهار داشت: فریضه امربه‌معروف یکی از موضوعاتی است که باید همه افراد جامعه در قبال آن مسئولیت‌پذیر باشند چون احساس مسئولیت افراد جامعه در این مورد بسیاری از مشکلات اجتماعی و اخلاقی جامعه را برطرف می‌کند.

**** دستگیری ضارب روحانی آمربه‌معروف

سرهنگ منصور ملکی فرمانده نیروی انتظامی نهاوند نیز در مورد این حادثه گفت: پس‌ازاین وقوع این حادثه با تلاش پلیس عامل اصلی این حادثه که اقدام به ضرب و شتم حجت‌الاسلام عبدالملکی کرده بود توسط نیروی انتظامی دستگیر شد.

ملکی اظهار داشت: ضاربان دو نفر بودند که نفر اصلی بامداد امروز با انجام یک سری اقدامات پلیسی دستگیر شد و اقدامات پلیسی برای دستگیری نفر دوم نیز که دوست این جوان است، ادامه دارد.

فرمانده نیروی انتظامی نهاوند گفت: پلیس باقدرت و اقتدار با هرگونه هنجارشکنی مقابله می‌کند و به هنجارشکنان اجازه نخواهد داد امنیت اجتماعی و روانی مردم را مختل کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما