تازه های سایت

کد مطلب: 31758
28. تير 1396 - 19:24
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند در شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی این شهرستان بر لزوم هم‌افزایی در انجام فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد

به گزارش پایگاه خبری گرو، محمود مصباح  با تأکید بر اهمیت تدبر و انس با قرآن، افزود: قرآن زمینه سعادت و تعالی انسان را فراهم می‌کند و همه مسلمانان در سایه آیات نورانی این کتاب آسمانی باید تکامل یابند.
وی تمسک به قرآن و اهل‌ بیت(ع) را تنها راه برون ‌رفت از معضلات اجتماعی در دنیای امروز دانست و خاطرنشان کرد: جوامع اسلامی با توجه به فتنه‌انگیزی‌ها و دسیسه‌های کشورهای غربی، در این برهه از زمان دچار معضلات و مشکلات اجتماعی و سیاسی بسیاری هستند و تنها راه‌حل برون رفت از آن برگشت‌پذیری به سبک زندگی قرآنی و توسل و انس به آیات نورانی و اهل‌ بیت(ع) است.
وی افزود: با توجه به وجود برنامه ها  و فعالیت‌های قرآنی در بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف نظیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، اداره اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه و دانشگاه و... یک تقویم اجرایی برای فعالیت‌های قرآنی شهرستان لازم به نظر میرسد تا هم افزایی در این فعالیت‌ها وجود داشته باشد.
محمود مصباح با اشاره به اهداف شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی، اظهار کرد: پیگیری و تحقق اهداف و سیاست‌های منشور قرآنی در سطح شهرستان، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی برای فعالیت‌های قرآنی، تحقق فرهنگ قرآنی در حوزه مدیریت شهرستان ، تقویت و گسترش انس با قرآن و ترویج قرآن در حوزه فرهنگ عمومی از جمله اهداف شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی است.
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند گفت: لازم است بررسی شود در کدام عرصه‌ها فعالیت کمتری وجود دارد، همچنین قسمت‌هایی که می‌توان به هم‌افزایی رسید را احصا کرد و در جهت تقویت فعالیت‌های قرآنی پیش رفت.
وی خاطر نشان کرد انس با قرآن انسان‌ها را تقویت روحى می‌کند، اعتماد به‌ نفس می‌دهد، راه‌هاى تقرّب به خدا را براى انسان روشن می‌کند.
مصباح خاطر نشان کرد بایستی به منظور جلوگیری از موازی کاری، برنامه ها جمع بندی شده و در شورای فرهنگ عمومی مورد بررسی قرار گیرد .

انتهای پیام/

دیدگاه شما