تازه های سایت

کد مطلب: 31589
18. تير 1396 - 7:47
مدیرجهادکشاورزی شهرستان نهاوند گفت: باغداران نهاوندی امسال از ۳۷۰هکتار باغ مثمر موجود در این شهرستان ۸ هزار تن سیب درختی تابستانه معروف به گلاب مرغوب برداشت کردند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، احمد باقری در گفت و گو با خبرنگاران گفت: به ‌طور متوسط از هر هکتار باغ مثمر سیب گلاب 22 تن برداشت می‌شود که پیش بینی می‌شود تا پایان تیرماه بیش از 8 هزارتن انواع سیب گلاب تابستانه از باغ‌های نهاوند برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه سیب گلاب تولیدی به استان‌های همجوار از جمله تهران، لرستان، مرکزی، کرمانشاه صادر می‌شود، گفت: هرس به‌ موقع، استفاده از کودهای ریزمغزی، مبارزه بیولوژیکی، آبیاری و برداشت به ‌موقع از عوامل افزایش تولید سیب‌ درختی در نهاوند است همچنین مهمترین مشکلات باغداران در این بخش گرانی جعبه و هزینه‌های کارگر، حمل‌ و نقل و سرمازدگی و خشکسالی در چند سال اخیر همراه با ارزانی قیمت محصول  بوده است.

باقری بیان کرد: 12 هزار هکتار انواع باغ میوه در شهرستان نهاوند موجود است  که از این میزان 370 هکتار به سیب گلاب و بیش از  2 هزار و 400هکتار به باغ‌های سیب ‌درختی قرمز و زرد پاییزه اختصاص دارد که از هر هکتار به ‌طور متوسط 22 تن سیب گلاب برداشت می‌شود.

وی تصریح کرد: شهرستان نهاوند رتبه نخست تولید سیب‌ درختی گلاب و انواع دیگر سیب پاییزه در استان را به خود اختصاص داده است که سردخانه‌ها ظرفیت حفظ و نگهداری بیش از 8 هزار و 800 تن محصولات پاییزه را ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: در حال حاضر نزدیک به 7 هزار و 250 باغدار و بهره‌بردار نهاوندی در زمینه تولید سیب فعالیت دارند که سیب‌های تولیدی آنها به دلیل نوع آب ‌و هوا و مراقبت کارشناسان اداره باغبانی جهاد کشاورزی از کیفیت بالایی برخوردارند.

باقری بیان کرد: بیش از 40 درصد از باغ‌های مثمر نهاوند به کشت انواع محصول سیب گلاب و پاییزه اختصاص دارد چرا که باغداران نهاوندی علاقه‌ای زیادی نسبت به تولید انواع سیب‌ درختی دارند.

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

نهاوند در چه میوه ای برند است؟

دیدگاه شما