تازه های سایت

کد مطلب: 31448
10. تير 1396 - 8:39
معاون امور فرهنگي و پيشگيري بهزيستي استان همدان گفت: هم اكنون 41 كمپ ترك اعتياد در استان همدان فعال است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، امیر کوکاییان به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر در حاشیه آیین افتتاح ساختمان جدید مرکز کاهش آسیب بانوان رضوان و مرکز سرپناه شبانه بانوان خانه امید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سطح استان سه مرکز D.I.C وجود دارد که دو مرکز آن در همدان و یک مرکز نیز در شهرستان ملایر فعال است.

وی با بیان اینکه کار این مراکز به نوعی کاهش آسیب از سطح جامعه است افزود: بیماران معتادی که به دنبال درمان نیستند و به دلیل اینکه آسیب این افراد در جامعه کاهش یابد از این مراکز خدمات می گیرند.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان ادامه داد: در این مراکز این افراد در خصوص H.I.V و همچنین ارائه بسته‌ها و آموزش‌های بهداشتی اطلاعاتی را از کارشناسان بهزیستی کسب می‌کنند.

وی با بیان اینکه ساختمان این مرکز امروز افتتاح شده است گفت: در حال حاضر مرکز سرپناه شبانه بانوان فقط در شهرستان همدان فعال است که ظرفیت آن 20 نفر برای افراد آسیب‌دیده خدمات ارائه می دهد.

کوکاییان با اشاره به اینکه سرپناه شبانه بانوان از ساعت 20 تا 8 صبح خدمات می‌دهد، خاطرنشان کرد: این مرکز را طوری فعال کرده‌ایم که به صورت شبانه روزی خدمت می‌دهد و توزیع یک وعده غذای گرم را در برنامه دارد.

وی در خصوص مراکز ترک اعتیاد یا همان کمپ‌های اقامتی نیز تصریح کرد: در استان دو کمپ مختص به بانوان که یک کمپ در شهرستان همدان و یک کمپ دیگر نیز در شهرستان نهاوند هم اکنون فعال است.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان با اشاره به بحث مبارزه با مواد مخدر در تبصره 2 ماده 16 گفت: افرادی که از سوی قوه قضاییه معتادین متجاهر شناخته می‌شوند به مدت سه ماه به کمپ‌های ترک مواد مخدر معرفی می شوند تا کارهای درمانی آن انجام می‌شود که کمپ افتتاح شده امروز بانوان 25 نفر ظرفیت پذیرش دارد.

وی با بیان اینکه این کمپ‌ها به صورت خصوصی اداره می‌شوند اضافه کرد: این مراکز به افراد دارای مجوز راه‌اندازی کمپ واگذار شده اما زیر نظر بهزیستی اداره می‌شوند که به صورت یاری برگ یا یارانه‌ای مبلغی را به عنوان کمک هزینه پرداخت می‌کند.

کوکاییان یادآور شد: هم اکنون 41 کمپ ترک اعتیاد در کل استان فعال است که دو تا از این کمپ ها مختص به بانوان است.

وی در خصوص برنامه‌های بهزیستی همدان در هفته مبارزه با مواد مخدر نیز گفت: برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، کارگاه‌های آموزشی، بازدید از مراکز کاهش آسیب‌های اجتماعی در کل شهرستان های استان در این هفته در حال اجراست.

انتهای پیام/

دیدگاه شما