تازه های سایت

کد مطلب: 31143
20. خرداد 1396 - 7:40
مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: تا کنون موردی از بیماری تب کریمه کنگو در دام‌های استان همدان گزارش نشده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محمودرضا رسولی با بیان اینکه مرجع پاسخگویی در زمینه مبتلایان بیماری تب کریمه کنگو در جمعیت انسانی دانشگاه علوم پزشکی همدان است، افزود: در زمینه مبتلایان جمعیت انسانی نیز موردی تاکنون گزارش نشده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در استان همدان 80 درصد گوشت دام مسیر بهداشتی و پیش‌سرد را طی می‌کند و با توجه به سم‌پاشی‌های صورت گرفته دام‌های استان، زمینه بروز این بیماری در همدان اندک است.

رسولی درباره منتشر شدن خبری در فضای مجازی مبنی بر فوت یک بیمار در همدان به علت این بیماری گفت: چنین خبری صحت نداشته و تا کنون اخبار موثقی مبنی بر مبتلا شدن انسان به این بیماری در همدان گزارش نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان یادآور شد: در حال پیگیری برای تعیین محلی به منظور جایگزین کردن کشتارگاه سنتی در شهرستان رزن و تویسرکان و تبدیل این کشتارگاه‌ها به صنعتی هستیم که برنامه‌ریزی تعطیلی این کشتارگاه‌ها پس از ایام ماه مبارک رمضان انجام خواهد گرفت.

وی درباره عرضه گوشت سالم در رستوران‌های بین راهی نیز گفت: دامپزشکی به همراه برخی ارگان‌ها بازرسی مستمری از موادخام دامی آنها انجام می‌دهد اما در صورتی‌که این رستوران‌ها از گوشت غیرمجاز و فاقد لیبل بهداشتی استفاده کنند سلامت مسافران را تهدید خواهد کرد./ایسنا

انتهای پیام/

دیدگاه شما