تازه های سایت

کد مطلب: 30382
29. فروردين 1396 - 8:35
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت:آیین تجلیل از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در شهرستان نهاوند با حضور هنرمندان و فرماندار این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، در این مراسم محمود مصباح گفت: اصحاب فرهنگ و هنر نهاوند بدون هیچ چشم داشتی و با تمام کاستی ها تلاش خود را در  راه اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم به کار گرفته اند.

مصباح افزود: هنرمندان نهاوند در سال ٩٥ آثار ارزشمندی خلق کرده و مقام های برتر بخش های متعدد جشنواره های مختلف استانی، منطقه ای و کشوری را به دست آورند.

وی گفت: در شهرستان نهاوند ٩  انجمن، شامل انجمن‌های خوشنویسی ، هنرهای تجسمی، شعر،  موسیقی، پژوهش و تحقیق، ادبی و داستان، سینمای جوان و تئاتر با بیش از ٨٠٠ عضو ثابت و سیار است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد  اسلامی نهاوند افزود: ٦ آموزشگاه آزاد هنری در زمینه های موسیقی، طراحی و نقاشی، گریم و آموزش قرآن هم توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به وجود بیش از ٦٥ کانون فرهنگی و هنری مسجد فعال در شهرستان از فرماندار نهاوند تقاضا کرد در برنامه ریزی های سال ٩٦ برای توسعه کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان اعتبار عمرانی در نظر گرفته شود.

مصباح اظهار کرد: ١٧ کتابخانه عمومی و ١٤ کتابخانه شبستان در مساجد وکانون های فرهنگی و هنری مشغول به فعالیت هستند و هر سال از طرف این اداره و کانون‌های عالی مساجد کشور و استان تجهیز می شوند.

فرماندار شهرستان نهاوند در این مراسم با اشاره به جایگاه فرهنگ و هنر و تاثیرگذاری این عرصه در افکار، عقاید و روند زندگی مردم، از هنرمندان به عنوان الگوهای جامعه یاد کرد و افزود: شهر نهاوند در طول تاریخ فراز و فرودهای زیادی به خود دیده و  این شهر دروازه ورود اسلام به ایران زمین بوده است.

کریم حمیدوند اهالی فرهنگ و هنر نهاوند را به تلاش و همت در سال ٩٦ در راستای عمل به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله) فراخواند و افزود: وظیفه همه ما معرفی شهر نهاوند به مردم ایران است .

وی افزود : اگر ما امروز شاهد وجود هنرمندانی برجسته و شاخص هستیم و شکوفایی هنر و فرهنگ در شهرستان را می نگریم به آن دلیل است که نهاوند هماره تاریخ مهد فرهنگ و تمدن بوده و وجود هنرمندان و علمای برجسته در سال های گذشته و حال شاهدی بر این ادعاست.  

در پایان این مراسم از ١٤ خبرنگار و مدیر مسئول نشریات و خبرگزاری های مختلف، ١٢ نفر از مسئولان انجمن‌های فرهنگی و هنری، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و ٤ نفر از هنرمندان پیشکسوت شهرستان تجلیل شدند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما